Tutorial - Christmas

Nu är jag hemkommen från Paris! Och jag har några tutorials att lägga upp. Köpte lite nytt smink i Paris som väntat. Lägger upp någon rescension och visar bilder på det jag köpt. Har väldigt fullt upp nu. Ledig torsdag och lördag, åtminstone från jobbet sen är jag inte ledig förrän 25 december. Så en hel del jobb blir det och jag lär vara rätt trött :P

Men nog om det. Jag lägger upp en sminkning som jag hade dagen innan första advent, lite jul känsla över den. Men bara lite^^

1.
Efter att ha lagt primer så lägger jag guldiga Famous från MUS på halva ögonlocket.

2.

sen lägger jag Metal Cherry från MUS, som egentligen är ett rouge, på nästan hela yttre ögonlocket, utom allra längst ut.

3.

Allra längst ut i en lite spetsig form lägger jag eyedustet Goddess från MUS.

4.
Under ögonbrynet lägger jag med lätt hand Muffin från MUS. Sudda samtidigt alla skarpa kanter.

5.
Målar ögonbrynen och ögonfransarna.

6.
Använder ett kallt, ljust rosa rouge. Must Have från MUS. En favorit när jag är höst och vinterblek. Läppglanset som är ganska orange blandar jag ut med ett genomskinligt läppbalsam för att dämpa intensiteten.


Här är resultatet. En lite småjulig känsla ändå. Kanske gör något mer juligt, men inte lika användbart närmare självaste julafton. Imorgon tänker jag göra en antikt guldig sminkning. Vågar inte lova att jag lägger upp tuorial på den imorgon dock :P

Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

dina sminkingar ser likadana ut, bara andra färger.

Varför inte visa något nytt?

2011-12-05 @ 22:59:55
Postat av: Anonym

You look so cute sweetie, I love you so much :) <3

2011-12-05 @ 23:14:35
Postat av: lollo

gud vad grym du är! vill också lära mig att göra så :) så himla fint! keep it up!!

2011-12-05 @ 23:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0