Tutorial - Shimmery Brown

Fick önskemål/feedback igår om att jag mest gör samma sminkning fast med olika färger. Är rätt medveten om det, vet inte om jag blivit mindre kreativ eller om jag bara fastnat lite. Tänker ändå lägga upp de tutorials jag har gjort. Jag må vara mästare på att sudda skuggor och använda mycket färg, men framöver blir det en del exprimentering av appliceringar. Det innebär att det inte alltid blir helt 100. Men jag tänker även lägga upp de jag blir mindre nöjd med.

Med det sagt så börjar jag med kvällens tutorial. En shimmery brown när jag använt mig av Urban Decays Ammo-palette. Den innehåller deras 10 mest sålda skuggor.

1.
Jag börjar med att lägga Sin, en champangefärgad ljus skugga, på ungefär halva ögonlocket.

2.
Sen lägger jag Chopper på yttre halvan.

3.
För att få mer djup i ögat lägger jag Smog, en mörkare brun skugga, längst ut i ögonvrån och i globlinjen.

4.
Avslutar med att lägga Maui Wowie som highlighter under ögonbrynet.

Efter att målat ögonbryn och fransar ser jag ut såhär.
Jag målade även läpparna med Smashbox Limitless lip stain % color seal balm i färgen Guava som jag glömde ta kort på.

Resultat! Det går lite segt med alla tutorials, men det kommer sakna men säkert. På torsdag hinner jag förhoppningsvis lägga upp så jag ligger "i fas".

Kram och god natt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0