Tutorial - Smokey Purple

Här kommer en sotad lila look. Lila funkar väldigt bra om man har grönt i sina ögon och även om man har en del gult/orange nära pupillen. (Jag har det, syns mest när det är ljust ute och mina pupiller blir små.)

1.
Börjar med att lägga Satin - MUS över halva ögonlocket och under ögonbrynet ner till globlinjen ungefär. Tryck på rätt mycket skugga. Vill att det ska vara rätt ljust.

2.
Lägger en superskimmrande ljustlila skugga på yttre halvan av ögonlocket upp strax över globlinjen och sudda ihop med den vita. Skuggan är ännu en fake M.A.C från Thailand.

3.
Sen tar jag Flamenco från MUS längst ut på ögonlocket och jobbar mig inåt. Lägger rätt mycket i globlinjen. Skuggan ligger över hela ögonlocket, men är väl utsuddad ju längre in mot inre ögonvrån jag kommer. Det är i vanliga fall en väldigt mörkt skugga som inte alltid ser lila ut, därför valde jag att lägga de två ljusa skuggorna under vilket gör att denna ser ljusare ut också.

4.
I globlinjen och längst ut på ögonlocket dät jag lagt mycket av min Flamenco så lägger jag nu Pollution - MUS med en smal pensel. Jag suddar ut den med en lila från H&M för att få en så lila ton som möjligt och inte så mörk.

5.
Målar ögonbryn och fransar och tar på ett genomskinligt läppglans.


Såhär är resultatet!

Lägger inte upp några fler ikväll, kanske går upp i vettig tid imorgon för att lägga upp några till. Vi får se, börjar ju jobba tolv...

Kram och god natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0