Tutorial - Everyday Pink & Grey

Halloj!
Här kommer äntligen en tutorial. Har saknat att sminka mig och med tanke på att jag inte sminkat mig speciellt mycket sen jag kom hem så jag känner mig extra snygg när sminket väl kommer på :P
1.
Efter att ha lagt på en primer på locket så lägger jag Pearl nr.45 från Face Sthlm på hela ögonlocker hela vägen upp till ögonbrynet.
2.
Sen tar jag en platt borste och trycker på en grå skugga med lite skimmer i från MUS i färgen Stray. Jag börjar från mitten av ögonlocket ungefär och lägger den nästan hela vägen ut till yttre kanten av locket.
3.
Ta sen en fluffig borste och börja bygga upp färg från yttre kanten av ögonlocket och mot mitten. Ha en lätt hand och använd små cirkel rörelser längst ut och svep mot mitten. Färgen är Ashes och kommer från MUS.
4.
Till sist tar jag en skimmrande rosa/lila nyans som jag köpte i Thailand. (Det står MAC men det är bara låtsas. Är däremot ganska bra pigment ändå och färgen är lätt att jobba med. Köpte några stycken och betalade ca. 10kr)
Färgen lägger jag precis i inre ögonvrån och jobbar den lätt mot mitten. Lägg gärna skuggan även vid ögonvrån närmast näsbenet. Det ger ett piggare intryck och ser fräscht ut.
5.
Ta en svart kajalpenna och måla längs hela vattenlinjen, både uppe och nere. Och fyll i ögonbrynen.
6.
På med mascara!
Avsluta looken med lite rouge och ett läppglans. Här har jag använt mig av en favorit. Queen från MUS.
Jag ber om ursäkt för den halvtaskiga kvalitén på bilderna, men batterierna i systemkameran dog efter första bilden så jag fick ta kompaktkameran. Men batteriet laddas nu, så nästa gång är bilderna bättre :) Hoppas att ni gillade looken och att den blir användbar!
Kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

You're beautiful :* <3

2011-11-22 @ 21:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0