Tutorial - Golden olive

Här kommer dagens tutorial :)

Den var inte så mossgrön som jag hade för mig utan mer grön/brun/skimmrande. Eller typ oliv! Hahaha... Men det är sak samma, blev ju snyggt ändå, eller hur? :P

1.
Efter att ha lage primer på hela ögonlocket så lägger jag MUS Menthe på inre halvan av ögonlocket.

2.
Sen tar jag Regent från MUS och lägger på yttre halvan av ögonlocket och även längs ovansidan av Menthe ända in i ögonvrån. Skuggan jag använt är egentligen kompakt, men eftersom den gick sönder efter att ha tappat den i golvet så blev det ett hemmagjort eyedust istället.

3.
Sen tar jag väldigt lite av Fizz frrån MUS och lägger precis under ögonbrynet. Jag är försiktig med att inte ta för mycket då det är en ganska gul/grön färg och jag vill bara ha ett lätt skimmer. Den är grönare än den ser ut på bild.

4.
Sen tar jag en eyeliner från en eyeliner palett från Smashbox. Jag valde en mörkt olivgrön. Lade på den ganska tjockt och suddade sen ut lite grand med en tops som jag också hade liiiite färg på. Det går lika bra med en krämig kajal om man vill det, så länge den är suddbar.

5.
Måla ögonbrynen och dra några svep med mascaran.

6.
Sen tar jag ett krämrouge från Mary Kay i färgen Pommegrante. För att den ska se snygg ut på och inte bli för mycket färg så tar jag en rougeborste från Body Shop. Jag använder den bara till krämrouge, för jag tycker inte riktigt om den till vanliga rouge.

7.
För fulländad look så kör jag på ett knallrosa läppstift och läppglans. Läppstiftet heter Blush och glanset Moi, båda två från MUS.


Här är resultatet!!

Gör nog en imorgon också.
Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0