Jamaican smaragde - Make up tutorial

Hej igen!
Var ju superkul att göra makeup tutorial!!! Fick dessutom bra respons :P
Så här kommer en till. Såg ut så här igår. Lite mer användbar än den rosa make upen kanske, inte vet jag, jag ser ju ut lite hur som helst^^
1.
Jag har haft på primer och high tech lighter från MUS i färgen Stardust. På inre halvan av ögonlocket har jag sedan lagt på en ljust grön skugga från Mist i färgen Jamacia från colour vibration serien. För att få en riktigt intensiv färg så är det viktigt att du 'lägger' på skuggan. Inte 'borstar' med penseln fram och tillbaka. Man ska liksom trycka på den på ögonlocket.
2.
På yttre halvan av ögonlocket trycker jag på Smaragde från MUS och gör att den smälter in i den ljusgröna färgen lite grand bara.
3.
Sen tar jag Satin från MUS och borstar lätt precis under ögonbrynet ner till mina gröna skuggor och blandar ihop alla tre så att det inte blir några skarpa linjer. Lättast är att här använda en fluffig borste och på de två tidigare stegen en platt rundad borste.
4.
Ta en krämig, kolsvart kajalpenna och lägg längs övre vattenlinjen. Den bästa tycker jag är Glide on eye pencil 24/7 från Urban Decay i deras svarta Zero. Ta även en vit läng nedre vattenlinjen och fyll sedan i dina ögonbryn.
5.
På med ett rött glans. Det behöver inte varit supertäckande ett lätt genomskinligt rött glans ger snygg effekt. Här har jag använt Oui från MUS.


Resultat, en classy grön sotad look som funkar både till vardags och fest beroende på vem man är som person. Jag gillar det och den hårda kontrasten mellan den ljusgröna och mörkgröna :)
Lägger nog upp en tutorial imorgon också. Exprimenterade lite med en partylook, men orkar inte lägga upp den just nu, ska ju sova snart :P
Ha det så bra!
Och de få läsare jag har får gärna komma med förslag och säga vad ni tycker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0