Makeup tutorial - Oktober, den rosa månaden

Halloj!
Dålig uppdatering I know! Men min blogg.se app ville inte lägga upp inlägg längre och då blev det ju genast lite omständigare att blogga:P Men imorse tog jag mig i kragen och tog bilder när jag sminkade mig så ni kan få en makeup tutorial! Hoppas den uppskattas :)
Oktober är ju den rosa månaden, så månaden till ära blev det en rosa makeup. Som jag gärna använder till vardags, men för vissa kanske det blir mer party sminkning^^
1.
Jag har applicerat eyeprimer(superviktigt om du använder ögonskugga så att den håller ordentligt) och sedan en ljust pärlemorosa ögon skugga från FACE Stockholm, nr45 Pearl. Jag lade den precis under ögonbrynet och i inre ögonvrån med en fluffig pensel(crease brush)
2.
Ovanpå den första skuggan i inreögonvrån applicerar jag med samma pensel en spräcklig skugga med roströda och lite guldiga toner från mist stockholm, colour vibration miami.
3.
Sen tar jag den knallrosa(den är inte lika röd som på bilden) ögonskugga, babydoll fr. Make Up Store och börjar från yttre hörnet av ögat. Börja hellre med för lite skugga och bygg upp den efter hand. Det blir snyggare och lättare att fylla på än att ta bort smink. Just den här skuggan får man jobba in en del, men den blir snygg. Lägg den i ögonglobslinjen och sudda ut uppåt och lägg på nedåt fransraden och lite drygt hälften av ögonlocket. (Det är inte så ojämt som de ser ut, lyckades ta bilden ur någon kontig vinkel...) Lägg även lite grand längs yttre delen av nedre fransraden. Penseln är platt och rundad.
4.
Applicera sista skuggan i yttre ögonvrån så att den knallrosa skuggan blir som en "ram" runt den. Det är en mörkt rödbrun nyans från too faced som heter temper temper. Jag tycker att en smalare crease brush  ger bästa resultat och det är lätt att få rätt from på appliceringen.
5.
Lägg eyeliner tunt längs övre fransraden. Jag använder Line Definer från Maybelline. Tycker den är rätt bra, kladdar inte så mycket.
6.
Fyll sedan i ögonbrynen, jag tycker att skugga är bäst för mig. Jag använder mellanfärgen i Tribrow color från Make Up Store och en snedskuren lätt fluffig ögonbrynspensel.
7.
Slutligen dags för mascara, jag föredrar att kombinera en mascara med vanlig borste och en med plastborste. Gärna stora borstar.
Avslutar looken med rouge. Sugarpink - Make Up Store, Nut - MUS. Läppstift och glans också ofc! Läppstift Summer - MUS och läppglans Queen - MUS.


Resultatet en rosa look lämplig för oktober månad. Och när som helst annars också egentligen :P
Jag hoppas att det blev en vettig tutorial, min första! Får se vad det blir nästa gång, klassisk sotning kanske :)
God natt! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

snyggt!:D

2011-10-21 @ 11:48:39
URL: http://jossjoseph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0