Tutorial - Bubblegum a la 80's

Här kommer en ganska lätt och väldigt färgstark makeup som jag hade idag. När jag blev klar associerade jag till tuggummin av någon anledning därav namnet :)
1.
Jag har primer på och även High Tech Lighter Stardust från MUS. Den gör att färgen sitter som berget hela dagen och blir ordentligt färgstarkt. På high lightern tryckte jag på en ljusrosa färg så mycket jag kunde för att få det riktigt intesivt vilket var syftet med dagens look. Ungefär över halva locket ska skuggan ligga.
Paletten har 120 färger och är beställd från tradera via ett företag, finns att aköpa lite överallt. Inget speciellt märke. Sök efter 120 palette. Tror att det är samma som jag har som finns på eleven.se för 279:-
2.
Sen tog jag en blå/grön/havsturkos/aquamarine eller vad man nu vill kalla den :P Tryckte på den riktigt intensivt på yttre halvan av ögonlocket. suddar samtidigt lite försiktigt i kanterna överallt för att inte få några skarpa linjer :) lägg även lite längst ut längs nedre fransraden.
3.
Och mitt avslut innan mascara och så är som vanligt svart kajal längs övre vattenlinjen och vit längs den undre och sen fylla i ögonbrynen. Den svarta kajalen har jag för att få överfransarna att se tätare ut och den vita för att få en piggare och friskare look. Ögonbrynen för att jag tycker det blir snyggare och ögonbrynen får en jämnare färg.
4.
Läppglans blev någor aprikosfärgat för att ge lite glans bara från Maybelline i nyansen 808?

5.
Resultat!
Kolla in pangbruden i värsta 80-tals tugummilooken!!!!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0