Tutorial - Eldig höstmake

En till samma kväll hinner jag! :D
En av mina favoriter som jag använt många gånger i lite olika varianter. Så såhär dundersnygg var jag på jobbet idag! Haha ;P
1.
Primer är på så klart! Cover star lemon - MUS har jag lagt bara precis under ögonbrynet. Syns inte så mycket på bilden dock.
2.
I inre ögonvrån och på en tredjedel av locket ungefär har jag lagt en mörkare gul skugga som är matt. Carpe Diem från MUS. En väldigt snygg gul färg.
3.
På den andra tredjedelen (typ...) har jag tryckt på Ruby från MUS för at få en så intensiv färg som möjligt. Den är ganska aprikos i nyansen.
4.
Längst ut la jag Sunrise från MUS som är lite mer brunorange och mörkare i färgen än Ruby.
5.
Uppe på Sunrise la jag ett mörkrött rouge egentligen, men jag använder den bara som ögonskugga. Den heter Metal Cherry och är också från MUS. Överraskande eller hur? ;) Jag lägger den även ungefär en tredjedel in på undre fransraden.
6.
Sen lägger jag en ganska tunn linje med eyeliner längs övre fransraden och en svart kajal längs vattenlinjen både uppe och nere. Fylla i ögonbrynen, självklart.
På med mascara och för att bryta av mot den varma makeupen tar jag ett twingloss som är genomskinligt och silvrigt/grått från MUS som heter Lead. trycker på tuben så jag frå ungefär 50/50 genomskinligt och grått.
Hoppas ni gillar looken, det gör jag! :)
Mer imorgon! God natt ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0