Tutorial - Klassiskt brunt

Halloj och god kväll!
Nu kommer en ny tutorial. Det är en klassisk brun look som funkar till allt.
Såg ut såhär i söndags när det var tacos hos Puck! Måste bara passa på att lovorda hennes lägenhet. Fy tusan vad snygg de är! Vill flytta in :D
1.
Jag har lagt på min primer och tagit en fluffig crease brush för att lägga på skuggan över precis hela ögonlocket ända upp till ögonbrynet. Det här är Muffin från MUS. En väldigt användbar färg till de flesta makeuper. Blir inte så hård kontrast som vitt ibland kan bli.
2.
Sen har jag lagt en ljust brun/beige skugga på yttre halvan av ögonlocket. Jag har inte lagt skuggan högre upp än en bit ovanför globlinjen och suddat ut den mot mitten. En ganska diskret skugga som kanske inte syns så mycket själv men blir snygg ihop med andra färger. Nyansen heter Savanna från MUS.
3.
Sista skuggan som är Cookie från MUS lägger jag med en smalare crease brush allra ytterst på ögonlocket. Låter den sluta på ungefär halva ögonlocket närmast fransraden och suddar sen snett utåt. Lägger även lite längst ut på undre fransraden. Hoppas att det där blev förståligt :P
4.
Fyller i mina bryn och målar mascara!
5.
Jag personligen tar gärna ett ganska färgstarkt läppstift när jag har en diskretare make up. Här är det läppstiftet Tidy från MUS och favoritglanset Oui från MUS.
Såhär blev resultatet!
Hoppas att ni gillade den! Lite mer användbar för de flesta gissar jag på :)
En eldig höstlook kommer slldeles strax och imorgon ska jag försöka lägga upp två till som nästan är klara och kanske en tredje om jag hinner :)
Jag åker ju bort till Thailand i två veckor på torsdag så ni måste ju få något att roa er med :D
Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0