Tutorial - Metallic party

Här kommer min sista tutorial på två veckor! Så här har ni lite att roa er med och experimentera med medans jag är borta och lapar sol i Thailandet!! Om jag får får tag på wifi lätt kan det hända att jag uppdaterar från telefonen så håll utkik! Annars är jag tillbaka 11 november och är då 19 år fyllda!
So here we go!
1.
Primer och high tech lighter är på. På inre tredjedelen av ögonlocket har jag eyedust Mercury från MUS. Har lagt på den försiktigt för att få mycket glitter och för att den inte ska trilla ner under ögat förmycket eftersom det är ett dust. Lägg även längs inre delen av undre fransraden ungefär en tredjedel..... Enligt bild kanske är lättare att förstå :P
2.
På mitten av locket och nästan hela vägen ut till yttre ögonvrån lägger jag en till eyedust i färgen Sight från MUS. även längs den mittre delen av nedre fransraden. Det ser ganska ojämnt och skevt ut, men det gör inte så mycket, det blr lätt så med high tech lightern under, vi fixar det sen.
3.
Längst ut lägger jag sedan Shock-A-Holic från MAC. både på ögonlocket och längst ut längs undre fransraden. Skuggorna är inte utsuddade i varandra eller fått softade kanter än.
4.
Jag tar därför en kort, tjock och hård pensel och suddar, suddar, suddar. Ta dig tid till detta för det går ganska trögt med high tech lightern under. På med extra färg på penseln om det behövs för att sudda snyggt.
Förhoppningsvis får ni ett resultat något i den här stilen!
5.
På ett riktigt färgstarkt rouge, här använder jag Mission från MUS. Glosset använde jag häromdagen också. Försök att trycka ut ganska mycket av det gråa glanset för att få en snygg metallic look. Glanset heter Twingloss Lead och är från MUS.



Plus mascara, kajal och ögonbryn så har vi en snygg metallic partylook! Jag kunde tagit lite mer av det gråa i läppglanset. Och för att få den ultimata partylooken (enligt mig) så är det på med lite strassstenar och lösögonfransar så är man good to go :D
Massor med kramar på er allihopa och tack för att ni läser! Hör av mig ev. under resan annars när jag kommer hem! Ha det så bra <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0