Tutorial - Purple Gold

Hej på er :) Jag måste ju säga att jag inte väntat mig att så många skulle läsa min blogg! Inte för att det är speciellt många kanske, men för  mig är det det ^^
Tänkte försöka hinna lägga upp 3 tutorials ikväll. Bilderna är klara och ska bara beskäras så det borde inte ta så lång tid :)
Börjar med en Purple Gold som jag hade i måndags.
1.
Jag har först applicerat en väldigt guldig skugga från MUS i färgen Famous. Den ligger ungerfär på den inre tredjedelen av locket. Har varit ganska lätt på handen för att jag inte ville ha den mest intensiva guldiga tonen :)
2.
På mitten av ögonlocket har jag lagt en ljus, skimrande, supersnygg lila färg. Hyacinth från MUS. Den har jag däremot lagt på så färgen träder fram mer. Detta är en av mina favoriter när det kommer till lila skuggor.
3.
Längst ut lägger jag en mörkare lila med en blåare ton som har lite guldskimmer i sig också. Färgen heter Cooler och är från MUS.
4.
Svart kajal längs övre vattenlinjen och vit längs den nedre, sen fylla i ögonbrynen.
5.
Läppstiftet är Summer från MUS och glanset Lot från MUS. Jag är inte så förtjust i läppstift och glans i bruna och "nakna" toner, men det här glanset fick jag i en presentpåse och det blir fint uppe på ett mer rosatonat läppstift.
Här är resultatet, en relativt diskret look för att vara jag, men ändå färg :)
Nästa blir en Bubblegum look och en Metallic party!
Kommentera gärna och ge feedback ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0