How to look good Naked...

Jag måste väl medge at jag är en väldig tidsoptimist. Tror att jag ska hinna så mycket hela tiden. Men den här helgen så har planerna verkligen hakat i varandra. I söndags när jag dessutom tänkt att jag skulle ha en stund över så fick jag oväntat hoppa in och jobba. Bloggen har dessvärr fått lida. Men nu är påsken över och jag ghar mer tid!! :D

Jag tänkte berätta lite i ett annat inlägg om hur det var på det öppna huset på Mist Stockholm i torsdags :)

Nu tänkte jag visa er som eventuellt funderar på en Naked-palett hur användbar den är. Jag har använt mig av Naked 2, men original Naked är minst lika mångsidig :)

Alla sminkningar är gjorda efter en enkel sotningsprincip eller vad man ska säga. En skugga på locket, en eller två i globlinjen och en under brynbenet som highlighter.

Bild på paletten är längst ner i inlägget så ser ni vilka färger jag använt.


1.

Här är en väldigt naturlig för den som bara lite lätt vill intensifiera sina ögon till en naturlig look. Jag har använt Foxy på locket och som highlighter och Tease i globlinjen.

2.

Har ingen aning vad som hände med mascaran här, men strunt samma. Lite mer markerad look med skimmrande skuggor. Från fransrad till brynben har jag använt Bootycall, min absoluta highlighting skugga måste jag säga. I globlinjen använde jag Suspect.

3.

Sen körde jag på en mer guldig look. Lite party för normala människor kanske. Jag går ju mer än gärna runt såhär till vardags :) På locket är Half Baked, highlighter under brynbenet är, som föregående, Bootycall, i globlinjen har jag använt både Suspect och Snakebite.

4.

En kallare look där jag använt mig av underbara Verve på locket, highlight blev Foxy och Pistol markerar globlinjen fint!

5.

Och sist en riktig partylook. Gärna i kombination med ett par fräsiga lösfransar om jag får säga det själv! Bootycall ligger som highlight, Verve på locket och Pistol och Blackout i globlinjen. Blackout är ju en matt, svart skugga, men med en riktigt skimmrig bas med övriga skuggor blev det mer skimmer.


Utöver dessa fem looker finns det ju fantastiskt mycket mer att göra. Jag har ju inte använt YDK och Busted någonstans. De två skuggorna är en av mina favoritkombos. Supersnygga båda två.

Edit: Glömde ju bilden på paletten!!

Fr. vä.: Foxy, Half Baked, Bootycall, Chopper, Tease, Snakebite, Suspect, Pistol, Verve, YDK, Busted, Blackout.

Imorgon känner jag för något riktigt färgglatt, så ni får se imorgon vad jag har tänkt!

Kram på er :)

Kommentarer
Postat av: Martina

Numero 5 I like a lot missy !

2012-04-11 @ 22:23:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0