Makeup series, spring - Princess pink (tutorial)

Här kommer en till vår look! Inte svårare än 1, 2, 3. Så håll i hatten och fram med sminket! :)


1.

Efter att ha lagt primer på ögonlocken så packar du på med en ljusrosa ögonskugga över helalocket upp till globlinjen. Gärna med en skumapplicator för att färgen ska bli så intensiv som möjligt. Sudda ut alla skarpa kanter.


2.

På med en mörklila eyeliner och lägg en liten vinge på den.


3.

Detta steg är "valbart". Jag har nästintill alltid highlighter under ögonbrynet, trivs bäst så. Här tog jag en skimmrig vit skugga som jag applicerar med en fluffig pensel för lätt täckning.







Mascara och ögonbryn, sen är det klart! Lätt va? :)




Hade helst velat haft ett läppstift som matchat ögonskuggan, men jag har ju inget! Är sjukt sugen på Saint Germain från MAC som har den färgen. Kommer ut en hel kollektion i maj med läppglans och nagellack i samma färg som Saint Germain och har även samma namn. Jag drar mig nästan för att handla MAC i Sverige. Känns jobbigt när jag vet att jag kan få det så mycket billigare någon annanstans... Har två ögonskuggro från MAC och bara ena är köpt i Sverige, sen har ni ju sett mina andra MAC-produkter jag köpte i London.


Nu blir det till att uppdatera sig över senaste skönhetsnytt och sen kanske en sväng till badrummet och sminklådan :)


Kram!

Kommentarer
Postat av: Hanna

SV: Haha tack, jag älskar våfflat hår :]



Saint Germain är så himla snyggt, har en del rosa läppstift som måste användas upp innan köp för min del dock :/

2012-04-25 @ 01:11:27
URL: http://hannaogren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0