The Studio

Det blev lite fullt upp i helgen. I lördags åkte lite oplanerat in till stan för lite lördagsmys och utgång. Stannade över natten för jag orkade inte åka natt bus hem, det känns alltid extra långt när man ska hem mitt i natten... Åkte hem på morgonen för att duscha och hämta det jag skulle ha med mig till The Studio. Hade fått en gratisinbjudan dit att bli sminkad, stylad och fotad. Så halva dagen spenderades där. Andra halvan av dagen spenderades i köket med en kompis för att baka minicupcakes.

Om jag fyllde i en lista på The Studio med 18 namn så fick jag plocka antingen en läppenna och ett läppstift, läppenna och ett läppglans eller en ögonskugga, så den listan blev snabbt ifylld! :)

Bilderna är dyra och jag ville inte betala så mycket, kändes onödigt. Men det blev fina bilder. Dock använde hon som sminkade mig inte primer vilket jag blev förvånad över. Det gjorde att när jag kom hem hade sminket bleknat en del och ögonskuggan hade lagt sig i fula veck, det var inte värt att fota tyckte jag.

Men jag tänkte i alla fall visa bilder på det jag fick med mig hem! Betalade också 75:- för att de skulle sätta på ett par lösögonfransar. Tyckte att det var värt. Fina superlånga fransar, fick ju med mig dem hem.



Valde en röd läppena, alltid bra att ha liksom, det går åt!


Såhär ser det ut med bara pennan, gjorde allt lite slarvigt så det är inte knivskarpt.


Och såhär blir det med ett rött läppstift uppepå. Tycker att den var rätt bra, aningens hård, men det går att lösa.




Läppglanset är alldeles neonrosa och fint! Fast jag skulle inte kalla det ett glas utan snarare ett lipstain, gör mig självklart ingenting. Den är superfin!! Sitter som berget kan jag tala om, Dock blir man lite torr om läpparna.




Såhär blir den på läpparna. Den är absolut lättast att bygga upp med flera lite tunnare lager, lättare att få jämnt då :)


Kommer fler inlägg, sen blir det ett par tidsinställda imorgon. Ska till komvux och fråga lite saker och sen direkt till jobbet. Börjare tidigare än vanligt i april månad. Mer att göra inför studenten och så :)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0