Tips & Trix - Individual false lashes

Nu har jag varit himla produktiv. Brödet står i ugnen och jag har tvättat två maskiner samt strykit lakan och duschat!! Känns bra :)

Tänkte flika in ett kort inlägg till de som vill ha lösfransar som ser väldigt naturliga ut och inte så fake. Individuella fransar.


Dessa har jag. Har dock inte så många kvar, men några stycken i alla fall! När jag köpte dessa trodde jag att det var en blandning mellan korta, mellan och långa, men jag hade nog tittar på en annan förpackning men tagit den här... För bästa resultat skulle man nog blanda meduim och korta eller alla tre.


Satte på mig dessa tidigare idag för att demonstrera, skulle behövt korta längst in, det blev liksom inget natirligt slut.

Ni ser att det ser väldigt naturligt ut, bortsett från inre ögonvrån. Självklart kan man om man vill klippa lite försiktigt med en nagelsax längst ut i topparna på de fransar man ska ha innerst innan man sätter på dem, men det tänkte jag inte på förrän efteråt :P



De är lite trixiga att få på, så övning krävs, precis som med alla lösögonfransar :)
Vill man ha en ännu naturligare look räcker det med att man sätter fast ett par, tre stycken längst ut bara för att se lite extra flirtig ut!


Något annat du kan göra är att klippa ett par hellånga fransar på hälften och bara sätta fast längst ut, det ger en liknande effekt :)


Det finns även långa remsor med lösfransar som man klipper till helt själv, dessa är nästan ultimata om man bara vill ha lite extra längst ut på fransarna!



Det här limmet använder jag! Tycker att det är absolut bäst, håller superbra och jag själv föredrar genomskinligt lim :) Finns att köpa på Kicks och Åhléns, finns säkert på andra ställen också.

Nu ska jag titta till brödet och sen sminka mig :) Ikväll ska mamma och jag på Kulturnatt inne i stan'. Ska bli mysigt! Lars Wallin skulle ställa ut sina klänningar på ett ställe, dock låg det lite off så vi får se om vi tar oss dit.

Kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0