Tips & Trix - Makeup online

Jag vet inte när teatern slutar, men jag är nog hemma på kvällssidan, då kommer en spring-tutorial upp :) Trots det trökiga vädret!


Nu tänkte jag i vilket fall skriva lite kort om ställen man kan beställa smink på, framförallt märken som inte går att få tag på i butik eller som man vill ha lite billigare än här i Sverige.

Jag har själv aldrig beställt från någon av dessa sidor, men jag nämner dem för att jag hört bra om dem på annat håll eller för att jag själv gillar vad de har att erbjuda!




E.l.f. (Eyes Lips Face)
OM: Vi kan börja med ett av de mer kända märkena som har fått mycket uppmärksamhet på senaste tiden. Nämligen e.l.f. Det är ett riktigt budgetmärke som har en del godbitar. Produkterna kostar mellan ca. 16:- och 60:-, har inte kollat allt, men det mesta ligger ungefär där. Frakten ligger på inte mer än 41:-, så det är itne alls så farligt, framförallt med tanke på att produkterna är så billiga så kan man gärna betala lite frakt.
TÄNK PÅ: Googla det du ska köpa för swatches, nu menar jag alltså typ ögonskuggor, läppstift, läppglans, nagellack mm. Färgerna på hemsidan stämmer ganska dåligt för det mesta. Då vet ni vad ni får. Ska ni köpa borstar så håll er till deras studio line eller mineral line(med bamboo-borstar), de borstarna har bäst rykte av att göra vad de ska och inte tappa hår.
LÄNK


Cherry Culture
OM: Jag har inte hört så jättemycket om Cherry Culture från svenska bloggare eller så utan mer från andra sidan Atlanten, de fraktar däremot till Sverige, inga problem. De har ganska många billiga märken som ändå har rätt bra grejer. Det som för mig drar mest på denna sida är att de har NYX. Och de kostar en bråkdel av vad det gör på t. ex. eleven.se. Framförallt deras mest sålda Jumbo Eye Pencil kostar för tillfället $3,50. Det är 23:-. På eleven.se kostar den 99:-.
TÄNK PÅ: Ju mer du köper desto mer kostar frakten. Det är ingen fast kostnad. Billigaste frakt verkar vara $11 vilket är 73:-. Då provade jag att lägga en Jumbo Eye Pencil och en palett med 36 ögonskuggor i korgen. Det beror förmodligen på vikten. Så det är en liten downer, men beställer du mycket småsaker blir det nog inte så mycket och kan vara värt det.
LÄNK


BeautyJoint
OM: Ungefär samma märken som på Cherry Culture fast med billigare frakt. Med en mascara kollektion från NYX med 7 mascaror, en palett med 8 skuggor, ögonfranslim och ögonbrynsskugga så ligger frakten på $7,68 Det är 51:-. Det finns lite e.l.f. produkter, NYX, dock inte lika stort utbud som Cherry Culture, Wet 'n Wild som också är rätt mycket billigare än här hemma. Bland de mer "kända" märkena.
TÄNK PÅ: Även här kostar frakten mer ju mer du köper. Om det är något du vill ha men inte vet något om kan du alltid kolla youtube eller google efter recensioner för at se vad folk tycker :)
LÄNK


Lookfantastic & Beautybay
OM: Dessa två sidor skriver jag om i samma stycke. Båda sidorna har gratis frakt till hela världen. Ett stort plus! De har mer exklusiva märken, bland annat Urban Decay, OPI, Bare Minerals, Too Faced m.m. m.m. Och allt kostar som det gör i till exempel England eller USA, så man behöver inte betala dyra pengar. Det är toppen måste jag säga.
TÄNK PÅ: De har inte hela sortiment, vissa märken har de ganska stort utbud medans andra märken har de mer begränsat utbud av.
LÄNK (Lookfantastic) LÄNK (Beautybay)


Makeup Geek
OM: Det här är en tjej som har en jättebra kanal på YouTube under namnet MakeupGeekTV. Här säljer hon sitt eget märke som är i klass med MAC, Too Face, Make Up Store och andra stora märken. Hon säljer även Z-palettes. Tomma paletter för depottade ögonskuggor. Man kan köpa hennes ögonskuggor i bara pans som man sätter i en Z-palette eller köpa skuggorna färdiga i förpackning. Dessa pans kostar inte mer än $5,99 = 40:-. Det är inte mycket alls, framförallt med tanke på kvalitén. I en liten Z-palette får det plats 9 av hennes ögonskuggor. Utöver dessa så säljer hon även sina skönhetsfavoriter. Bland annat lite NYX och något som jag blev himla glad över, Sugarpill. Jag har varit supersugen på deras produkter ett bra tag, men de fraktar inte till Sverige, och så hittade jag lite av deras grejer hon henne. Lyckan är total! Ni måste kika in för det finns massor man vill ha. Även billiga, bra borstar och prover på MAC-pigment och puder.
TÄNK PÅ: Dessväre höjs frakten ju mer du köper, men den börjar på $5,99. Sen verkar det som om jag har 10 produkter så kostar frakten $10. Inte så himla farligt tycker jag!
LÄNK


Det blev ett ganska långt inlägg, men nu har ni fått lite tips i alla fall. Ledspon för att det inte är några bilder, men jag hade verkligen inga att lägga upp!


Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0