Tutorial - Classic with a twist

Idag kände jag för en ganska enkel klassisk makeup, fast med en twist.

Ni får en snabb tutorial till också!


1.

Börja med att lägga en matt lite hudfärgad skugga från fransrad till ögonbryn.

2.

Ta sen en matt grå/brun skugga och sudda väl ut i globlinjen för en lätt markering.

3.

Sen tog jag ett guldigt eyedust och en smal snedskuren pensel. En droppe vatten på handryggen och doppa penseln i den, dra av så att penseln bara blir lite fuktig och applicera ögonskuggan som en rätt tjock eyeliner.

4.

Sen målar jag en tunn svart eyeliner läng nersidan av den guldiga. Jag fyller även i ögonbrynen.









Körde på riktigt glossiga röda läppar till, dock gjorde jag misstaget att måla med läppennan lite utanför amorbågen så jag gick runt och såg inte riktigt klok ut idag! Dessutom var vatten inte så bra i kombination med eyedustet, för tillfället så har jag glittriga ögonlock och en konstigt målad svart eyeliner. Ska tvätta bort sminket och göra något nytt innan vi ska iväg på lite valborgsfirande.

Nästa gång jag tänker fixa eyeliner så får jag se till att ha ett riktigt mixing medium, behöver det dessutom till mitt lösglitter :)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0