Tutorial - I'm blue, I've been beat up and died...

Igår åkte mamma till mormor direkt efter jobbet så jag körde på en ensamkväll framför en film och orkade inte uppdatera bloggen. Var för seg för det. Men nu är jag tillbaka! Tillfälligt iaf :P Jag åker också till mormor med buss imorgon bitti, men jag är tillbaka på söndag kväll igen!

Så här såg jag ut idag och det blir en tutorial på det med! :) Riktigt blått och härligt! Det är ganska många steg, men det är en superlätt sminkning! Vem som helst klarar det :)


1.


Började med en turkos gelliner över hela rörliga locket. Denna var inge vidare så fort man tittade, så jag duttade ut den precis innan nästa steg utan att titta med det ögat igen :P


2.


Sen tar jag den ljusblå skuggan markerad med en 2a och suddade ut i kanterna på gellinern i globlinjen.


3.


Över resterande ögonlock som inte blivit fixerat av ögonskugga lägger jag mycket av Peace från Urban Decays Deluxe Palette.


4.


Med en fluffig pensel använder jag Make Up Stores Satin som highlighter under brynbenet.


5.


Mellan den blå skuggan och den vita tar jag samma fluffiga pensel som i föregående steg och suddar lätt ut denna skugga för en riktigt mjuk övergång. Det är Winterland från Make Up Store.


6.



Längs halva undre fransraden målar jag med Sparkling Beach och fixerar den med ögonskuggan Aquarius, båda från Make Up Store.


7.

Längs övre fransraden målar jag en ganska kraftig eyeliner. Jag gör den rätt väld för att ge illusionen av ett rundare öga! Jag kände inte för någon vinge idag.




Satte fast lösögonfransar och fyllde i ögonbrynen. Detta är nog sista gången jag använder dessa fransar, de är rätt slitna nu. För införskaffa lite nya fransar :)




Blush - Make Up Store

Happy - Make Up Store

Pop - Make Up Store

Till läpparna började jag med ett matt knallrosa läppstift, på det målar jag ett lite skimmrigt och väldigt ljust läppstift. Toppar looken med ett orangeaktigt läppglans.



Såhär blev resultatet! Jag kände mig riktigt fierce, haha!!

Nu måste jag packa lite inför helgen och försöka orka förbereda lite tidsinställda inlägg, får se hur det blir med det, jag måste upp tidigt imorgon och även lägga mig i liiite vettig tid i alla fall!!

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0