Tutorial - Soft summerwedding-makeup

Jag kände för att köra på mycket pasteller igår, så jag gjorde även en lätt bröllopsmakeup. Man kan självklart ha den när som helst, men jag kände att den kunde ppassa bra till sommarbröllop när jag personligen tycker om lite mindre smink och ljusare färger.


1.

Börja med att lägga en lite pärlemoskimmrande skugga över hela locket upp till ögonbrynet.


2.

Sen tar jag en ljusrosa skugga och lägger på mitten av locket. Väldigt ljusrosa som lätt tonas in i den vita skuggan.


3.

Ta sen en grå/brun lite skimmrande skugga och lägg i globlinjen och den yttre delen av ögonlocket som inte har rosa ögonskugga på sig.


4.

Till ögonskugga avslutar jag med en matt, kall brun skugga över den grå, men bara i globlinjen.


5.

För att rama in ögat och ge illusionen av fylligare fransar tar du en välvässad kajalpenna, svart eller brun, och gör en supertunn linje längs övre fransraden. Fyll även i emellan fransarna och på den övre varrenlinjen. Du ser skillnaden. Gör det på båda ögonen.


6.

Ögonbrynen fyller jag i med en nyans ljusare än jag brukar för att få en lite mjukare look.




Läpparna fyller jag först i med en läppenna och sen ett matchande läppglans. Lätt rosa glans är bra, för det är kyssvänligt och det ser inte konstigt ut när det börjar försvinna. Dessutom lätt att fylla på utan spegel ;)







Är det till ett bröllop, eller kanske en bal eller liknande så kan du gärna ha ett par naturliga lösögonfransar till. Antingen hela eller styckvis.




Jag är lite rödare och ojämnare i hyn än vanligt, men det är för att ag hade precis tagit bort sminket jag haft under dagen och använde bara mineralfoundation och lite concealer under ögonen. Jag brukar ha finare hy på sommaren och använder nästan bara puder eller mineralfoundation.


Det är en väldigt enkel och naturlig look, men jag tycker att den bloir väldigt fin till sommaren. Den är fräsch :)


Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0