Frågor och svar - Varför bara Make Up Store?

Jag ska iväg alldeles strax, men jag fick en fråga som jag tänkte svara på lite snabbt först.


Hej!

Från de stora märkena som finns i Sverige använder du enbart (vad jag sett på din blogg) produkter från Make up store. Av egen erfarenhet tycker jag Face Stockholms produkter är betydligt bättre än Make up stores, vad jag förstått även lite dyrare och då undrar jag varför du inte använder Face Stockholms produkter, finns det någon speciell anledning?


För ungefär 4 år sedan så var jag på en sån där personlig rådgivning och kurs på Make Up Store och fick även plocka produkter för kursvärdet. Där och då fastnade jag för märket och har varit väldigt nöjd med deras produkter.

Jag har varit i Face Stockholm butiker och swatchat ögonskuggor och inte varit riktigt nöjd med pigmenteringen. Jag tycker att det har blivit blekt jämfört med i förpackning. Av den anledningen har jag inte brytt mig om att prova på fler ögonskuggor och kanske blivit lite fördomsfull. Sen har de massor med fina läppstift och nagellack som jag verkligen gillar, men inte äger.

En annan anledning är att jag både bor och jobbar en bit utanför Stockholm, närmare bestämt, i Upplands Väsby. Det gör att jag väldigt sällan tar mig in till stan och gör jag det är det nästan aldrig för att shoppa. I Väsby kan jag få tag på Make Up Store. Man blir lite bekväm av sig. Däremot skulle jag faktiskt vilja prova Face och fler av Mist Stockholms produkter. Dessa två butiker ligger inne i stan. Så jag får ta och åka in till stan och kika på deras produkter lite grann och se vad jag gillar.

Jag har hört mycket bra om båda dessa märken och vet att jag kanske fastnat lite i Make Up Stores produkter just för att jag varit så nöjd med dem.

För flera år sedan hade jag ett jättefint rouge från Face och även en mascara i travel size som jag fick med någon tidning någon gång. Mascaran tyckte jag inte gav såpass mycket volym som jag hoppats på, men rouget älskade jag. Jag ska nog ta och åka in till stan och kika lite längre fram. Efter London vlir det i alla fall. Jag måste hålla i mina pengar lite nu!

Långt svar, men hoppas du som undrade blev nöjd med svaret :)

Ni får väldigt gärna skriva namn när ni kommenterar, jag är ju nyfiken på vilka som faktiskt läser! Även om jag inte känner er.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för svar :) jag har köpt deras eyeliner (Face) och den är fantastisk! Har även deras fondation och den är lätt, täckande och underbar, ska köpa deras conciler nu tänkte jag har testat den och gillar den :) tänkte bara tipsa lite ifall du nu ska åka och kolla in dem :)

2012-02-13 @ 15:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0