HAUL från Paris - Urban Decay Book of Shadows vol. IV

Det här blir mitt sista haul från Paris. Bättre sent än aldrig eller hur?!

Det blir om Urban Decay's Book of Shadows vol. IV.
Det är en palett som har släppts fem gånger om jag förstått det rätt. Vol. I, II, III, IV och 2009 släpptes även Boom of Shadows - Alice in Wonderland. Hade jag sett den då hade jag försökt få tag på den, men nu går inte det.

I vilket fall så köpte jag vol. IV i Paris som också är den senaste. Jag köpte den på Sephora. Den finns för er att köpa på lookfantastic.com för £46, alltså 479:- som valutan står i idag. Dessutom är det fri frakt till hela världen! Inklusive Sverige, toppen! :D


Jag glömde att ta bild på min öppen och ligger just nu i sängen och är alldeles för lat för att gå och hämta den och ta kort och allt. För komplicerat just nu... Därför lånade jag denna bild från google. Det är alltså 16 ögonskuggor varav 10 st är exklusiva för denna palett. Du får med en travel size Eyeshadow Primer Potion, travel size Supercurl Curling Mascara, full size 24/7 waterproof eyeliner i Perversion. Dessutom får du en liten högtalare och en sladd så du kan kopple in din telefon och lyssna på musik. Eler scanna in de QR-koder du får och titta på en tutorial där denna palett används.





Som alltid är förpackningen superfin och man blir lite glad av att hålla i den. Den är däremot ganska stor och otymplig att ta med sig om man ska någonstans. Men jag har massa annat så jag behåller den här hemma.


Alla skuggor ä välpigmenterade och jag har ingen primer under. De är swatchade i radordning från paletten.

Fr. vänster: Blue Bus(Är mörkare på riktigt), Gunmetal, Cobra, Baked.


Fr. vänster: Bender, Gravity, Lost, Hijack.
Ni ser ju framförallt på dessa lite mörkare färger att de är otroligt pigmenterade utan primer!


Fr. vänster: Midnight Cowgirl, Sin, Midnight Rodeo, Crystal.


Fr. vänster: Bust, Missionary, Skimp, Zephyr.
Både Skimp och Missonary är väldigt fina färger, men eftersom Skimp är såpass hudtonad syns den ganska dåligt på bild, men är en fantastiskt highlighter.

Jag har ingenting att klaga på med skuggorna, det är precis lika, krämiga, pigmenterade och lättjobbade som alla andra av deras skuggor jag har.

Eyelinern gillar jag. Fast den är vattenfast så går den bort ganska lätt med tvål och vatten eller makeupremover. Dock kan den bli lite vattning i färgen ibland och inte helt svart. Men då är det bara att skruva åt och skaka lite så blir det bra! :)

Och den är lätt att applicera både en tjockare och en tunnare vinge med. Här hade jag dock inte skakat den och då blev den lite vattning.


Mascaran använder jag varje dag och ska nog köpa fullsize i USA. Den ger volym, längd och det blir inte klumpigt. Inte heller smular den sig och hamnar under ögonen under dagen. Det är viktigt med en mascara tycker jag! Den kan jag varmt rekkomendera.


Jag har inte använt högtalaren mer än ett pat gånger och den är rätt bra. Men jag provade den idag och jag tror att den la av... Jag hittar ingenstans där man ska stoppa in nya batterier i alla fall. Men men, jag köpte den ju för sminkets skull!! :)

Generellt sett så gillar jag Urban Decay väldigt mycket och rekommenderar denna palett med många möjligheter för olika looker.

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0