Look of the day - Glitterfredag

TITTA TITTA TITTA!!!! Jag kom ihåg glitter fredag :D Woho! Använde ett ganska nytt glitter, jag har i alla fall inte använt det förut. Ett superfint kornblått glitter. Jag gjorde en sotning med isblått och svart med silverglitter i som bas och sen glittret på alltihop.

Jag blev ganska nöjd, dock blev det lite ojämnt applicerat, framförallt på ena ögonlocket, men det syntes inte när jag tittade. Och jag gör ju det mycket oftare än jag blundar ;P

Här kommer lite bilder!

Ni ser att det inte blev så snyggt på höger sida.








Jag har ingen mixing liquid eller liknande för att få lösglitter att fastna. I vanliga fall brukar jag använda franslin eller en glitter eyeliner som jag trycker på glitter på innan den torkar. Funkar toppen.
Men det här blå glittret var som ett dubbelsidigt lipgloss. Först doppar man i vätskan och sen i glittret och sen målar man bara på detta på locket. Toppen tyckte jag!! Men det höll inte särkligt bra under dagen. Jag hade en foundationsvamp i väskan för att kuna ta bort det som trillade ner under dagen. Det var ett litet minus. Annars gillade jag den! :)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0