Look of the day - Inspired by Hiilen

Igår kikade jag igenom Hiilens bilder på Facebook och hittade en bild som jag verkligen fastnade för och blev sugen på att göra själv! Hon gör det mycket snyggare och det är väldigt snyggt med lösfransarna till som hon har. Men jag gjorde ett försök och fick åtminstone en hel del komplimanger av diverse folk idag :)

Dock var det soligt och kallt ute idag, det är inte bra för mitt smink för mina ögon börjar rinna och det blir inte alltid så bra beroende på hur mycket de bestämmer sig för att rinna... På det 10 minuter det tar att gå till jobbet hinner framförallt sminket under ögonen bli fult. Men så är det och man kan oftast rädda det ganska bra när man har tillgång till spegel :)

Hiilens sminkning

Bilden tillhör Hiilen.
För det första har hon naturligt väldigt långa fransar och hennes var mörkare än min, men jag hade inte bilden uppe när jag sminkade mig utan gjorde från minnet kvällen innan :P






Mascarakladd , I know.


Jag blev ändå nöjd med min insats. Övning ger färdighet och hon har övat mycket mer än vad jag har...

Jag har en lista på olika saker jag ska samla material till och lägga upp tidsinställda inlägg i helgen, hoppas bara att det funkar bra. Sist lades inlägget upp på en gång....

Kram!

Kommentarer
Postat av: Jessica

De svarta säljs inte längre verkar det som, men de röda finns på ModCloth! De kostade skjortan dock (eller ja, enligt mig hehe) men klicketiklick så kommer du dit! :D

2012-02-17 @ 22:17:19
URL: http://litesocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0