Look of the day - Natural Monday

Det finns något som heter holofredag, vissa av er har säkert hört det uttrycket, som innebär att på fredagar är det hololack på naglarna. Det finns även glitterfredag, vilket innebär glitter på ögonen av valfri sort och mängd.

Varje vecka tänker jag att på fredag, då minsann... Visserligen har jag bara ett hololack, men glitter på ögonen då? Nej, det kommer man heller inte ihåg, i alla fall inte förrän man gått utanför dörren färdigsminkad på väg till jobbet... Jahapp, nu då? Jag vill ju också vara med.

Nej! Då får man mynta sitt eget uttryck istället, sen lär det ju definitivt bara vara jag som gör det, men ändå.
Natural Monday blev det! En lite naturligare look i hela ansiktet, både ögon, läppar och kinder. Lite diskret, valfria färger, måste ju inte nödvändigtvis vara brunt och bleka färger, men ja, enkelt helt enkelt.... Jag känner fräsch då.

Om jag märker att jag kommer ihåg det här varje eller väldigt många måndagar så får det en egen kategori! Men under tiden får det ligga under Look of the day :)

Här kommer min första Natural Monday look!







Det är en cremefärgad ögonskugga på locket och en ljust brunskugga som jag lagt för att markera globlinjen lite grann bara. En brun kajal är lätt utsuddad längs halva undre och övre fransraden. Till det tog jag mitt Jelly Kiss läppstift från IsaDora i Rainbow.

Nu ska jag nog göra mig redo för sängen. Ska upp och träna med mamma imorgon! :)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0