Look of the day - Petals to the Metal

I lördags jobbade jag och kvällen blev det bowling med lite kompisar som jag inte träffat på länge! Vissa inte på typ 7-8 år och vissa kanske ett år i alla fall. Det var väldigt kul!

I lördags provade jag ju även mina nya "vardagsfransar" från Ardelle. Tyckte att det blev väldigt bra faktiskt. De var alldeles lagom för mig att ha till vardags. Jag skulle själv inte gissat att jag hade lösfransar om jag inte vetat det. Om man tänkter på fyllighet och längd i alla fall. De var naturliga. Det kommer nog användas fler gånger. Kanske hittar några billiga liknande i London! :)




Här ser fransarna konstiga ut, jag vet. Dock vet jag inte varför!


Ögonskuggan älskar jag. Vet inte alls varför inte inte använder den oftare. Men brukar det inte bli så. Man inser hur mycket man tycker om en produkt när man väl använder den, men inte använder man den oftare för det...

I vilket fall så är det en rödbrun skugga som skiftar väldigt mycket i mintgrön. Tycker att den är supersnygg! På inre halvan av ögat la jag dessutom en mintgrön skugga under för att framhäva det. Så på yttre halvan syns inte skimret på bilden, men det syns massor i verkligheten :)

Körde på ett knallrött läppstift till, jag gillar resultatet!

Nu funderar jag på vad jag ska göra. Det står mellan att läsa i min MAKE UP IS ART bok, lata mig framför en film eller prova på en sminking som kan passa till en ängel på en studentskiva. För er som kommer ihåg så har jag ju fått i uppdrag att sminka en tjej till hennes studentskiva. Måste bara kolla när den är!!!!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0