Recension - Biotherm makeup remover

För ett tag sen tog min makeupremover slut, så jag gick till Kicks för att köpa en ny och frågade lite om hjälp. Tänkte att de säkert hade någon bra att rekommendera. Jag fick lite olika förslag och bestämde mig för den från Biotherm. Kändes som en bra remover.

Den är i flytande form eller vad man ska säga. Den jag hade tidigare var en kräm.

Det är en ganska stor flaska och jag tänkte att den skulle väl räcka ett tag. Jag köpte den här den 11 februari. (Ja, jag kollade upp det...) Nu är det den 23 och jag har gjort av med mer än hälften och då har jag inte använt mer än nödvändigt. Jag vet inte hur länga era removers brukar räcka, men den tidigare jag hade räckte bra mycket längre än den här kommer göra.

Det är en rätt snygg flaska, genomskinlig högst upp och tonar till vit längst ner på flaskan.





Och hur bra funkar den då. Jag hade ganska höga förväntningar för det var många varma ord när jag pratade med tjejen på Kicks. Den kanske funkar jättebra för henne, men mindre bra för mig.

Den tar bort ögonskugga, ögonbryn och basen på ansiktet väldigt lätt och bra. Men om man har kajalpenna, vattenfast mascara eller Make Up Store High Tech Lighter som bas för ögonskuggan så blir det inte bra. Inte bra alls. Det står att den ska fungera för all makeup. Alltså även vattenfast. Jag hade vattenfast mascara igår och fick jobba länge för att få bort den och fick ändå avsluta med varmvatten och tvål för att få bort det sista.

När man ska ta bort kajal så blir det otroligt kladdig och smetas mest ut. Det försvinner iksom inte. Jag hade en sminkning på alla hjärtans dag med kajalpena som bas för ögonskuggan och det var bara att ta bort basen och allt det där sen när jag märkt att jag bara kletade runt all ögonskugga så tog jag återigen tvål och vatten. Samma sak om du använder High Tech Lighter som bas.

Om du bara har vanlig mascara en primer som torkar och inte är kletig så går det bra att få bort sminket. Dock tar det längre tid än jag skulle önska att få bort mascara.

Och var försiktig så du inte får i ögonen! Det svider fruktansvärt mycket, framförallt efteråt. Jag har legat i sängen och försökt sova, men mina ögon håller på att ta kål på mig för att jag råkat få i ögonen. Morgonen efter har det såklart gått över, men ändå. Inte värt det. Så jag håller ögonen stängda så mycket jag kan och efter att jag tagit bort lite med minj bomullstuss så drar jag med en torr bomullstuss så jag är torr runt ögat inna jag öppnar det.

Det är självklart olika från person till person, den kanske fungerar hur bra som helst för just dig och då är det toppenbra! Men jag ska köpoa någon annan nästa gång. Den här tycker jag inte var värd att lägga pengarna på. Hade väntat mig mycket mer med tanke på att jag betalade mer än tänkt.

Den kostar 235:- på Kicks.

Hoppas ni fick nytta av denna resencion!

Snart ska jag lägga upp tutorial på dagens makeup.

Kram! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0