Tips & Trix - Fallout från ögonskugga

Det blir inga Look of the day eller Tutorials för jag har varken sminkat mig igår eller idag. Ligger bara i min soffa och gör absolut ingenting!! Dricker te gör jag och längtar till London.
Av den anledningen får ni lite andra inlägg idag, dock har batteriet på kameran tagit slut, så det blir inte så jättemycket bilder innan kameran har laddat!

Men det här blir bra ändå :D Man ska ju ha lite variation ;)


Tänkte tipsa om vad man kan göra om det trillar ner ögonskugga när du sminkar dig.

När jag använder väldigt starka eller mörka färger så brukar jag innan jag börjar applicera ögonskugga lägga väldigt mycket puder under ögonen. Jag brukar använda ett löspuder för att det är lättare att lägga på mycket av. Det lägger sig löst under ögonen och är lätt att borsta bort tillsammans med den ögonskugga som trillar ner.
Jag kommer att lägga upp en bild på detta senare, men jag har ingen för tillfället.

Något annat man kan göra är att ta en foundationsvamp, gärna en trekantig, jag tycker själv att det är lättare. Ta svampen och lägg den så nära den spillda ögonskuggan du kan utan att nudda den. Om du trycker svampen direkt på ögonskuggan så "jobbar" du istället inden för att den ska fastna och det blir inte bra. Med en snabb rörelse snurra till på svampen och dra samtidigt utåt. Då försvinner ögonskuggan utan ett spår. Gör dock inte detta om du använder mörka elelr starka färger, utan snarare ljusare färger och lite bruna toner.



En sista grej som man kan göra är att ta en puderborste och ta mycket puder och borsta bort ögonskuggan som trillat ner. Ett snabbt och lätt tips.


Jag ska försöka att ta bra bilder till det här eller eventuellt göra en video.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0