Tips & Trix - Mascarakladd

Här kommer första inlägget i nya kategorin Tips & Trix. Jag hoppas att kategorin uppskattas. Jag kände att jag själv tycker om att läsa tips och trix och få lära mig nya saker hela tiden. Så nu får ni höra mina tips!

Först ut är vad man gör åt mascarakladd. Inget svårt eller speciellt egentligen, men jag tänkte att ibland behövs sånt också.

Så, jag brukar självklart försöka undvika kladd med mascaran, men ibland blir det lite kladdigt ändå och vissa mascaror kladdar lättare än andra beroende på formula och borste.

Om det blir kladd så vänta alltid tills mascaran har torkat, ta sen en torr tops och lägg den mot mascara fläcken och snurra till på topsen så brukar det försvinna på en gång.
Om du har otur att få mascara på ögonskuggan så brukar jag dra lite försiktigt över kladdet tills mascaran är borta. Oftast hjälper det, i värsta fall får man fylla på med lite ögonskugga.


Första tipset! Enkelt, men bra att ha! Har två till på gång och ska försöka lägga upp dessa lite då och då och när jag kommer på något nytt.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0