Tutorial - Line it!

Körde ganska enkelt idag, lite ögonskugga och grön eyeliner. Jag måste ju säga att jag blivit väldigt mycket bättre på det här med eyeliner om man jämför med för ett par år sedan, till och med i höstas. Tyckte jag fick till en riktigt snygg vinge idag :)

1.

Efter att ha lagt primer på ögonlocken applicerar jag Fizz från MUS upp till globlinjen och suddar där ut den uppåt.

2.

Sen tar jag en fluffig borste och lägger MUS Muffin från globlinjen till ögonbrynet.

3.

Eyelinern som jag använder är en superfin skogsgrön ur min Smashbox eyeliner palette och den gröna heter Emerald. Jag använder dock inte den penseln som följer med utan en annan tunn eyelinerpensel.

4.

Sen målar jag undre vattenlinjen med kajalpennan Green Card från MUS, den syns dock väldigt dåligt på vatten linjen, det är nog bättre att ta en vit kajal som är gjord för vattenlinjen istället. På den kajal du nu använder så ta en olivgrön färg och lägg försiktigt på vattenlinjen. Det syns inte mycket på mig på den här bilden, men det syns mycket mer på riktigt och blev riktigt snyggt faktiskt :)

5.

Målar mascara och ögonbryn. Till läpparna har jag ett lip stain från Smashbox i färgen Guava.


En närbild på makeupen.



Och såhär blev det med läppgojs och hela tjofräset! Och nej, jag hade inte morgonrocken till jobbet ;P

Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gillar den här skarpt!

2012-02-24 @ 00:25:54
Postat av: Anonym

Gillar den här skarpt!

2012-02-24 @ 00:26:35
Postat av: my

Din blogg var också bra, drog en follow på bloglovin! :) Askul att se andras sminkningar!

2012-03-09 @ 10:57:19
URL: http://myppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0