Tutorial - Lost Sin

Här är min make up från igår. Byggde på den för att få min "Twiggylook". Det är väldigt neutralt och inte så mycket krusiduller, men jag tycker att det blev snyggt. Och jag fejkade fram en ny globlinje som var högre upp för att få illusionen av ett större öga/öppnare öga. Använde några av mina favoritskuggor från Urban Decay.

1.

Jag börjar med min kära kära Sin ur Urban Decay's Book of Shadows. Använder endast skuggor från denna palett idag! Jag applicerar denn över hela locket och ungefär så högt som jag vill att min nya globlinje ska vara.

2.

Börja sen med en aningens mörkare skugga, men inte för mörk att markera var du vill ha din globlinje. Jag la inte min mycket högre än vanligt, bara aningens. Precis ovanför egentligen. Applicera skuggan ända från yttre delen av ögat till inre ögonvrån. Jag drar även ner skuggan till min yttr ögonvrå för att jag sedan med en mörkare skugga applicera den under ögat. Jag använder Bust från samma palett.

3.

Nu fyller jag i min nya globlinje med en mörkare färg och jag använder Lost. Man kan fylla i den hur mrökt eller ljust man vill, det är bara att ta mer ögonskugga och bygga på eller ta en mörkare. Jag ville inte ha min så mörk och såg til att blanda ut lite skugga i hela globlinjene för snyggt resultat.

4.

Jag lägger en lätt highlighter under ögonbrynet i form av Skimp.



Sen gör jag resten som behöver göra(ögonbryn, mascara och läpparna.) Jag vill inte ha mycket mascara till denna look och har bara lite grann för att få mörkare och längre fransar.



Till läpparna kör jag också på naturligt. Läppstift Crown och läppglans Lot båda från Make Up Store.



Resultatet är en snygg, naturlig och lite skimmrande look som funkar på alla, alla dagar.


Vill bara tillägga att jag är väldigt sugen på måla naglarna i någon festlig färg, även om jag älskar mitt Gone Gonzo! Får se om jag orkar ta mig tid att ta bort det imorgon. Kanske framför en film efter jobbet :)

Kram!

Kommentarer
Postat av: Eva

Jättefint!Perfect match mellan läppar och kinder också, snyggt!

2012-02-10 @ 23:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0