Tutorial - Pretty in Pink

Här kommer min tutorial på dagens smink! En ljusrosa makeup som man kan ha på alla hjärtans dag imorgon om man vill, eller precis när som helst annars också faktiskt!

Jag kommer göra en grej annorlunda idag. Jag använde min stora 120-palett så jag kommer lägga bild på den och visa vilka skuggor jag använt längst ner i inlägget.

1.

Jag börjar med att lägga en vit skugga längst in på ögonlocket. Vill ha det ljust så jag lägger på mycket skugga.

2.

Sen tar jag en babyrosa skugga och lägger på mitten av ögonlocket och suddar ut åt båda håll.

3.

(JÄTTESNE BILD JAG VET) Nu tar jag en knallrosa matt skugga och lägger längst ut på ögonlocket.

4.

För att markera skuggorna och min globlinje lägger jag en lite mörkare rosa skugga strax ovanför globlinjen. Där de andra skuggorna slutar och drar penseln fram och tillbaka för att få det jämnt.

5.

Sen tar jag en ännu mörkare rosa som även har lite rött i sig och gör samma sak för att få mer intensitet.

6.

Jag gar samma vita som i steg ett och lägger som en highlighter under ögonbrynet.

7.

Sen lägger jag en tunn eyeliner utan vinge.

8.

På övre vattenlinjen så lägger jag svart kajal. Måla ordentligt och se till att det inte syns några glipor, man får trycka upp pennan lite mellan fransarna för att det ska bli helt svart. På nedre vattenlinjen målar jag med en vit kajal.





Sen målas ögonbryn och mascara.



Såhär blev resultatet! Jag använde ett tunt laget med ljusrosa läppglans. Det gör dina läppar kyssvänliga utan att den du kysser blir knallrosa eller alldeles röd eller liknande. Vill man gärna ha starka färger på läpparna kan man bara använda ett lip stain istället. De torkar och kladdar inte av sig alls.


Här är de ögonskuggor jag använde.


Läppglanset jag använde var Queen från MUS.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0