Tutorial - So.... Lime

Ingen uppdatering igår! Hade inte mycket tillgång till dator igår. Åt middag hos pappa för att fira att hans tjej fyller år på torsdag. Sminkade henne innan. Hade ingen kamera så jag kunde ta bild, men det var en enkel brun lotning med eyeliner och ett rött läppstift som hon alltid brukar ha.

Tänkte lägga upp en tutorial nu i alla fall. Ganska gammal, från innan jul någon gång. Har bara glömt att lägga upp den. Riktigt snygg limegrön färg tycker jag! Fick massa komplimanger av kunder som kom in på jobbet den dagen om att jag hade snygg ögonskugga.

Kameran har slagit ut ganska mycket färg tror jag, för det ser väldigt ojämnt applicerat ut på vissa bilder, det såg inte alls ut så på riktigt :P

1.

Jag började med att använda en av de där ögonskuggs"pennorna" från Max Factor med två sidor, krämskuggor. Jag använde i alla fall den gröna sidan av Citrus Thunder pennan. Söker man på google hittar man bilder, jag glömde ta bild på den. Applicera den över hela locket ändå upp till ögonbrynet. för en jämn fördelning sudda ut det med ringfingret.


2.

Sen tar jag Cover Star Lemon från MUS och lägger den från franslinje till globlinjen.


3.

Sen tar jag en skugga som heter Lucky och kommer från Micabella. Det är en lösskugga så jag knackar ut ganska mycket i locket och tar en fluffig pensel som jag blöter och sen trycker ur vattnet ur så att den bara är fuktig. Sen börjar jag blanda skuggan i locket tills den blir lite krämig och drar med penseln fram och tillbaka över ögonlocket. Jag väljer att lägga skuggan upp till strax över globlinjen.


4.

Lägger en highlighter under ögonbrynet i form av en matt beige skugga från en palett jag köpte på Sephora i somras. Den är från deras eget märke.(Sephora)


5.

Ett tjock lager mascara till den här looken är snyggt!



Ett vanligt genomskinligt läppglans till är enkelt och snyggt. Och så blir resultatet såhär!! Jag gillar det :)

Ber om ursäkt för en del snea bilder :p orkade inte räta upp dem.

Nu ska jag se om jag kan försöka få upp min nya kategori (tips och trix) och komma på vad mitt första inlägg ska bli :)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0