Tutorial - Valentine's Day goes dark drama

Körde som sagt på en mörk look idag. Kände att det måste inte vara bara sockersött och rosa, även om lite rosa fick hälsa på idag ändå, men jag blev nöjd och kände mig snygg! Använde också mina nr. 110 lösfransar från Ardell. Det är verkligen superbra vardagsfransar för mig!!

Men men, let's get down to business.
Bli inte avskräckte av att det ser kladdigt och konstogt ut från början btw!! Det blir bättre ;)

1.

Börja med att måla med en svart kajal över hela ögonlocket, spara dock lite tomrum längst in i ögonvrån. Det gör verkligen ingenting att det blir ojämnt och så för det ska suddas ut och målas på med ögonskugga!

2.

Som min svarta ögonskugga använder jag härligt glittriga Oil Slick från Urban Decay. Innan jag applicerar den så suddar jag med en liten hård pensel ut kajalen lite gram och med sama pensel applicerar jag sen ögonskuggan och fortsätter att sudda ut kajalen samtidigt.

3.

Längst in i ögonvrån lägger jag min Thaiskugga som jag numer kallar dem. För er som inte vet, ett gäng ögonskuggor från Thailand som inte är MAC utan bara fejk. Men de är bra pigmenterade och lätta att jobba med, även om de smular lite. Å andra sidan betalade jag bara 13:- styck, så det var det verkligen värt!

4.

Ovanför den svarta skuggan lägger jag Babydoll från MUS. Sudda in skuggorna i varandra ordentligt.

5.

Som highlighter använder jag Satin från MUS. Jag använder en fluffig crease brush och suddar in den i den rosa skuggan och drar även penseln lät ner mot inre ögonvrån för att ljusa upp ytterligare.


Lösögonfransar och mascara på och måla brynen. (Fattar verkligen inte varför fransarna ser så konstiga ut när jag blundar, de sitter på jämnt och bra...)




Jag använder läppstiftet nr. 155 Zinfandel från IsaDora och målar ett tunt lager på underläppen, smackar och smetar runt det på över läppen och fyller i amorbågen med överflödet från läpppenseln. Samma sak gör jag med glanset Oui från MUS. Bara för att få lite, lite glansighet till läpparna.




Inte särskilt kyssvänlig, men vem behöver det när du ser ut såhär!? Neej, tacka snygga läppstift istället vettja ;D

Nu ska jag måla naglarna och kika på senaste avsnittet av Äkta människor. Andreas Wilson, mumma!

Kram!

Kommentarer
Postat av: emma

åh vill oxå ha den där paletten!!

sv; dom kommer från have2have.se :)

2012-02-15 @ 08:44:04
URL: http://makeupisglam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0