Tutorial - Valentine's day

Nu kommer kvällens tutorial. Tänkte det som en look till alla hjärtans dag. Blev inte riktigt som i tänkt, men jag tänkte göra ytterligare ett par looker till alla hjärtans dag. Så det kommer fler, och förhoppningsvis, fler lyckade, haha! Men jag är ganska nöjd ändå.

Jag försökte mig på en så kallad "cut crease".

1.

Jag börjar med att ta mörkbruna Cookie från MUS och lägga den i globlinjen och jobba den uppåt mot ögonbrynet.

2.

Sen tar jag Chocolate Fondue från id Bare Minerals och applicerar även den i globlinjen, fats med en smalare pensel och på ett mindre område. Färgen har dock en mycket fylligare fin brun färg än vad den ser ut här på bilden.

3.

Sen tar jag en fluffig borste och lägger min highlighter vid brynbenet. Här använder jag Miami från Mist Stockholm.

4.

Mellan Cookie och Miami så suddar jag in Savanna från MUS för att få en "naturligare" övergång.

5.

På den tomma ytan av ögonlocket lägger jag min rosa skugga från fake-MAC jag köpte i Thailand. Lämna inte ögonvrån tom.

6.

I inre ögonvrån så lägger jag nu Cotton Candy från MUS.

7.

Sen målar jag övre och undre vattenlinjen med vit kajal och lägger på vit ögonskugga. Längs undre fransraden suddar jag även in lite Cookie.



Till den här, ändå relativt naturliga look, så vill jag ha ett riktigt knalligt läppstift.


Så jag använder Blush från MUS och ett mörk rött läppglans från H&M. Vet inte vad det heter för texen på baksidan har försvunnit. Men någonting Glow ser det ut som :P



Och såhär blev då resultatet. Som sagt, slutresultatet blev jag ändå ganska nöjd med :)

Tänkte lägga upp ett tips & trix om ögonskuggsprimer senare ikväll eller imorgon. Vi får se lite vad jag känner för!

Men kram så länge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0