Face Charts

Har länge velat prova på att göra face charts. Alltså ett blankt papper med ett ansikte att sminks på för att få ner sina ideer osv. Sök på google så fattar ni grejen ;)

I alla fall så finns det inte att köpa utan jag har skrivit ut. Absolut bäst är att använda akvarellpapper, så jag köpte lite för att printa på det, men det fastnade bara i skrivaren för att det är för tjockt antar jag, så det fick bli vanligt papper ändå. Måste försöka få det att fungera med akvarellpapper, vill ju göra dessa face charts på riktigt.

Jag gjorde några stycken igår innan jobbet och även efter jobbet. Det är inte superlätt att sminka på papper kan jag tala om! Och ögonfransarna är långt ifrån 100%, men hey, jag försöker och det är ju bara mina första försök. Har börjar med att göra några enkla sminkningar men har inspiration till att göra annat också. Tänkte att jag kan ta en bild och lägga upp senare, orkar inte just nu.

Jag har för övrigt totalfastnat för pretty little liars, inte så bra för bloggen :P Men jag har massa material och ska verkligen ta mig i kragen nu!

Puss på er! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0