Look of the night - Hanna och Nora

Förra helgen hade min granne och vän 20-års fest :) Jag sminkade hennes lillasyster och en kompis till henne till festen och här är resultaten!!




Det här är Hanna. Har aldrig träffat henne förut, så jag fick försöka känna av lite vad hon skulle trivas i och frågade om hon ville ha något mer diskret eller om hon ville ha lite färg. Hon ville ha lite färg, men inte för mycket. Jag körde lite på ett safe-card, men dessa två gröna färger är inte så illgröna och jag tog lite svart också och la på lite eyeliner, inte det lättaste att göra på någon annan. Lättare med gel-liner i sådana fall. Till det så fick hon rött läppstift. Bas och mascara gjorde de båda själva. Vi hade inte jättemycket tid på oss, så att basen var gjord när de kom över hjälpte.






Nora skulle ha en beige och svart klänning och sa att jag fick göra lite som jag ville........ När jag föreslog lite färg till en enkel klänning så sa hon att hon bara ville ha en sotning... Fria händer var det va? ;) Nej då, men jag tyckte det var tråkigt och petade in lite rosa istället för vitt och grått tillsammans med det svarta och hon blev nöjd ändå!! Så det var ju bra!! Hon hade ett tunt lager ljusrosa läppglans också, men jag fick ta nya bilder efter att hon gått hem och plattat håret och då hade glanset försvunnit, men det är inte så svårt att tänka till :)

Så sådär kan det se ut när jag sminkar andra!! Jag blev själv rätt nöjd, sminkade en annan kompis igår också som fyllde 19, men gjorde det hos henne i stress så det blev inga bilder, men hon var nöjd hon också :D

Kommer snart några fler looks, både dagslooker och mina egna kvällslooker!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0