Loving the dark lips!

Har fastnat för mörka/svarta läppar på senaste tiden, tycker att det är riktigt snyggt! Svarta läppstift eller mörkt röda eller lila läppstift. Försökte hitta lite på nätet och se. Fanns inte så mycket bilder från hemsidorna och orkade inte leta för mycket på google.

Men NYX hade en del snygga läppstift och läppennor som jag blev sugen på. Inga bilder jag kan visa, men man kan gå in på deras hemsida och kika :) Den hittar ni här! Hittade en svart penna och ett svart läppstift när jag kollade igenom lite snabbt, såg några röda och lilatonade också! Inte helt tokigt :) Det svarta heter Penelope tror jag :P

Ett av mina favoritmärken, som ni nog vet/märkt är Make Up Store och de har två läppstift som jag är sugen på.
Det första är Dawn, det svarta läppstiftet.

Har swatchat det lite på handen i butik och der verkar ganska bra pigmenterat. Kikade på google snabbt också och såg det på, såg också bra ut!! Riktigt svart.


Det här är jag också sugen på. Det är Black Orchid och har en röd underton. Lite åt det lila hållet också nästan. Var alldeles beroende av att ha olika läppstift och läppglans förut. Har ju fortfarande en del, men ögonskuggorna är fler ;)

Lime Crime är ett annat märke som har snygga färger på sina läppstift generellt sett och har ett kolsvart som heter Styletto. Det är Limited Edition så vill jag ha just det får jag passa på. Men som jag förstått det så har detta stift funnits i deras "bassortiment" förut, men inte längre. Det är detta märke som även har de fantastiskt snygga Carousel Gloss som jag också gärna blir ägare av. Men plånboken säger ifrån när det komer till dyr frakt och så!

Riktigt svart som sagt!! Så snyggt!

Nästa på tur är MAC med sitt Black Knight. Också ett plain svart läppstift. Inga krusiduller!

Hittade någon bild på google.

Mitt kära Urban Decay som inte är helt lätt att få tag på från Sverige så har vi tre dundersnygga läppstift som jag mer än gärna lägger vantarna på! Lägger in en länk här! Färgerna som väcker mitt begär är: Gash, ett mörkt blodrött läppstift, Confession som är mer lila och plommontonad, också grymt snyggt! Och sist men inte minst. Det svarta läppstiftet: Oil Slick. Det är ett svart stift med finmalt silverglitter i! Svart med en twist. Jag har samma färg fast som ögonskugga i en av mina UD paletter. Den heter alltså också Oil Slick och är en väldigt snygg svart skugga och ser läppstiftet likadant ut så är det verkligen tummen upp!
Edit: På beautybay.com kan man beställa Urban Decay, dock fanns bara nyansen Confession där(av ovanstående nyanser), men det är inte fy skam det heller. Här är en länk.

Sen var jag inne på ELF och tittade efter svarta eller mörka läppstift utan större framgång, däremot hittade jag ett superfint lip stain som är väldigt rosa. Men jag gillar det verkligen! Färgen är Birthday Suit



Sådär ja! Det får väl avsluta mitt inlägg och min "lilla" wishlist på läppstift som jag vill ha!

Kram på er! Lägger upp en look of the day strax också innan jag ska försöka att få lite sömn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0