Tutorial - Blue Sabbath

En tutorial innan jag ska duscha och börja göra mig i ordning för jobbet.
Jag blev inte överdrivet nöjd med den här, men men, strunt samma^^



1.

jag börjar med att lägga Sabbath från Urban Decay och deras Black Palette på hela locket till strax under globlinjen.

2.

Efter det använder jag Too Faced's Liquif-Eye Collection och en färg som är Exclusive. Den finns alltså bara i denna palett, det är en ljust blå färg och jag lägger den ganska tjock längs globlinjen och upp mot brynet.

3.

Sen tar du bara en ren pensel och suddar ut skuggorna ordentligt i varandra!

4.

Från Samma palett från Too Faced tar jag nu skuggan Oscar och använder som highlighter på ögonbrynsbenet.

5.

Sen tar jag Liquif-Eye Eye Shadow Transformer som följer med denna palett och gör en annan Exclusive skugga, som är mer lila i tonen, till en eyeliner och målar längs både övre och nedre fransraden.

6.

Mascara+bryn....



Rouge på och ett av mina favoritglans sen jag va typ 13-14, Loréal's Glam Shine nr. 50. Älskar verkligen den, superhärlig formula och man kan lätt få snygga läppar med den! Har köpt den här några gånger genom åren :)

Nu ska jag hoppa in i duschen. Ska försöka hinna lägga upp en Green Forrest tutorial ikväll. Efter middagen i form av hemgjord pizza!! Mumma ;)

Kram kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0