Tutorial - Green Forrest

Här kommer en tutorial från när jag försökte mig på foiling/wet application. Har hört lite olika namn, men hittade en förklaring om skillnaden samtidigt :) Den videon hittar ni här! Ni kan hoppa fram till typ 2:00 där han börjar med appliceringen.

1.


Jag börjar med att applicera Bender från Urban Decay's Book of Shadows över hela locket upp till globlinjen. Sudda ut skuggan ordentligt.

2.


På den tomma ytan, mellan globlinjen och ögonbrynet, lägger jag nu Skimp som en highlighter.

3.



Sen tar jag en fluffig crease brush från smashbox och blöter den försiktigt. Sen trycker jag ur vattnet så att pensel bara är fuktig. Jag tömmer ut lite av en mineralskugga i färgen Blackstar Gold från makeupcosmetics.se i locket på burken och börjar "vispa/snurra" omkring penseln försiktigt i färgen så att det blir en lite krämig konsistens som fastar på penseln. Tryck inte hårt, utan bara väldigt löst. Dutta/stippla med penseln över hela locket och försök att få det så jämt som möjligt, det är lite svårt. Detta är första gången för mig. På nedre bilden har jag gjort lite på min hand så att ni ser bättre.

4.



På nedre vattenlinjen målar jag sen med Green Card från MUS och trycker försiktigt på Graffiti från Urban Decay's Deluxe Palette.

5.



Fyller i brynen och målar mascara. Till läpparna använde jag Loréal's Glam Shine i 305.


Här är resultatet :) Jag gillar det! Även om det guldiga inte blev så jämnt fördelat över ögonlocket :P

Jag fick precis i uppdrag att sminka en kompis till ängel på hennes skiva i vår, så nu ska jag bege mig till mitt smink och börja spåna lite :D

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0