Tutorial - Hijack

Här kommer en blå/grå tutorial där jag använt Urban Decays Book of Shadows helt igenom, utom rouge, ögonbryn och läppglans.


1.

Jag har börjat med att lägga Crystal på inre halvan av ögonlocket och sedan suddat ut den så att den tonar ut över hela locket.


2.

Sen tar jag Hijack och lägger på yttre halvan av ögonlocket och lägger den även "ovanför" Crystal på inre halvan av locket.


3.

Jag avslutar med Zephyr på ögonbrynsbenet som en highlighter.


4.

Fyll i ögonbryn, måla mascara och en supertunn eyeliner längst utpå ögat för mer definition och inramning.



Som rouge använder jag Petal från The Body Shop och till läpparna O-Gloss från Smashbox.



Och så här blev resultatet :)

Kommer en till tutorial strax, inspirerad av omslaget på Veronica Maggio's Satan i Gatan.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0