Tutorial - Purple Rain

Så här har jag sett ut idag! Lila och grönt från en palett jag köpte på Sephora i Paris!



1.

Jag har använt skumgummiapplicatorer till hela sminkningen idag för att jag ville ha riktigt intensiva färger, använde dock inte de små som följde med utan har andra med långa skaft. Började alltså med att lägga en vit lite skimrande skugga i inre ögonvrån och nästan ut på halva locket.

2.

Sen trycker jag på en superhärlig grön skugga över den vita och även mitt på locket där det inte är något vitt, på så sätt går den från ljusare grön till aningens mörkare på ett snyggt sätt tycker jag :) utan att det blir dåligt med färg. Dock har jag märkt att kameran slår ut en del färg och gör att det blir blekare färger (framförallt denna gröna!!) och att det ser väldigt ojämnt ut, det är INTE såhär ojämnt. Write it down ;) Nej då, men bara så ni vet :)

3.

Nu tar jag en brun skugga och lägger på yttre halvan av ögonlocket och suddar in i den gröna, jag la även till lite vit skugga allra allra längst in i ögonvrån, bara lite grann.

4.

Nu kommer vi till det roligaste av allt!! Jag är ju ett stort fan av lila och den här lila färgen är fantastiskt fin och lätt att jobba med. till den här använder jag en tunn snedskuren borste. Typ eyeliner eller ögonbrynsborste. Jag grundade på vattenlinjen med en vit kajal sen trycker jag försiktigt på den lila skuggan och suddar sen ut även längs hela nedre fransraden. Var försiktig vid vattenlinjen så du inte får massa ögonskugga i ögat.

5.

Sen lägger jag en tunn liner med en liten vinge, endast längs den bruna skuggan, bara för att få lite fyllighet i de yttre fransarna sen.

6.

Mascara och bryn som vanligt. Däremot målar jag bara överfransarna idag för jag vill att det lila ska få tala lite för sig själv så att säga :)



På läpparna har jag vanligt läppbalsam först. På det lägger jag ett tunt lager High Tech Lighter i Stardust från MUS. Sen lägger jag på mycket av den lite cerisea skuggan och avslutar med ett tunt lager Moi från MUS.



Såhär blev det slugiltiga resultatet!! Lite oskärpa på ögen, men ni fattar^^


Fast jag har ju sprungit runt i glajjer den senaste veckan för jag glömmer bort att köpa linser!! Så lite av effekten försvinner, men såhär ser det ut med glasögon ivägen ;P

Imorgon är jag ledig! Skulle jobbat men bytte pass med en anna tjej på jobbet. Så imorgon ska jag till Uppsala med mamma och då ska jag in på Panduro och köpa strasstenar och så :D Sen vill jag verkligen exprimentera med dessa!!!!

Kram kram :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0