Tutorial - Quick, dark makeup

Hade lite bråttom när jag sminkade mig idag, så jag körde på en snabb sotning med lite färg. Tyckte att det blev snyggt!! Använde en av mina favoritskuggor också, så.

1.

Börja med att lägga en mörk eller en svatr skugga längst ut på ögonlocket och sudda in den ända till inre ögonvrån så att skuggan är över hela locket.
Egentligen behöver man inte göra mycket mer än såhär, men det går såpass fort och lite färg lyfter det hela!
Jag använde här Oil Slick från Urban Decay. Samma nyans som det svarta läppstiftet som jag pratade om igår. Tror att det skulle bli snyggt på läpparna.


2.

Sen tar jag en av mina absoluta favoritskuggor. Last call från samma Urban Decay palett. Man kan självklart ta vilken färg som helst som man känner för. Men i mitt fall blev det denna för dagen. Lägg skuggan i inre ögonvrån där det svarta är som ljusast och sudda lätt utåt där den svarta blir mer intensiv.


3.

Avsluta med en highlighter under ögonbrynet. Jag gör det i form av champangefärgade Sin också från denna Urban Decay palett. Oumbärlig!!


4.

Ögonbryn och mascara as usual!


Med lite läppglans på så är det klart!! Glam Shine 305 från Loréal.






Sådär ja! Känner att jag blivit lite lat och bara lagt upp looks of the day, så nu känns det bra att ha fått upp en tutorial!


För övrigt så bokade jag och en kompis resa till London idag!!!! Vi åker den 26 Februari. Är så sjukt pepp!! Oxford street och Harrod's here I come! Haha, nej då, men det ska bli riktigt kul. Och kompisen jag åker med har aldrig varit i London förut. Jag lär rapportera mer sen och om hotellet i London sen har datorer eller wifi så kanske ni får en live uppdatering ;D

Kram!

Kommentarer
Postat av: L

Sminkningen var skitfin! Gillade färgerna o det "neutrala" i det. När du Suddar, använder du någon speciell pensel o teknik då? :)

2012-02-02 @ 09:11:36
URL: http://lizaomickis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0