Tutorial - Satan i gatan

Så! Nu har jag druckit en kopp te, ätit en lussebulle och kollat nyheterna med kära mor. Nu kommer kvällens andra tutorial ;)

Jag blev lite inspirerad av Veronica Maggios skivomslag till Satan i gatan någon gång, typ inna jul?! I alla fall så blev det en sminkning av det hela :) Här kommer den!




1.

Jag börjar med att lägga en rosa skugga, här Boy Toy från Too Faced Liquif-eye palett. Jag lägger skuggan på mitten av locket. Lämna tomt på båda sidor av ögonlocket.


2.

I inre och yttre ögonvrån lägger jag en grön skugga fråm min 120-palett. Jag lägger även skuggan ovanför så att den rosa blir "inramad". Tona ut alla kanter ordentligt.

3.

Sen lägger jag OOh & Aah från samma Too Faced palett som en highlighter och målar en ganska rejäl eyeliner med mycket vinge.



Mycket mascara på det och ifyllda ögonbryn.




Ett transparent läppglans till bara och sen är du ready to go :) Med lite extra rosiga kinder of course! ;)

Kram!! Nu ska jag sprina och pilla med strasstenar. Blått silver och svart tror jag...? Hmm, antingen blir det nattunderhållning eller så får ni se imorgon! Beror på vad jag orkar med :)

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0