Tutorial - Shimmer Shimmer

Jag såg att det inlägg som skulle komma upp på söndag kväll kom upp igår på dagen... Vilket innebär att det inte gick något vidare att göra tidsinställda inlägg, jag kanske försöker mig på ett till, annars får ni klara er utan mig en vecka :) Några fler av er kanske ska till Peace & Love också :)

Här kommeri alla fall en tutorial på en dunderskimrig makeup som jag hade häromdagen.

1.

Jag börjar med att lägga en väldigt skimrig ljuslila skugga på mitten av ögonlocket.

2.

På inre delen av ögonlocket lägger jag en lika skimrig ganska ljust brun, lite sandfärgad skugga.

3.

På yttre delen av ögonlocket lägger jag en lila kajalpenna ochsuddar ut. Det måste inte vara så nogaför vi ska på med en skugga över den.

4.

Jag tar en "normalskimrig" örklila skugga och lägger över kajalen och i hela globlinjen.

5.

Sist lägger jag en highlight under brynbenet och fyller på med de skimrigaste skuggorna eftersom det är den effekten jag vill ha.



Jag fyller i ögonbrynen och målar mascara som vanligt. Ska du göra det till fest så kanske du vill lägga till ett par lösfransar.








Det är en basic applicering, men ibland vill även jag hitta nya kombinationer eller inspiration för vad jag ska göra.

Nu ska jag njuta lite av att jag äntligen har lite semester :)


Kram!

Kommentarer
Postat av: POKI

Halloj Kristin!
Lyckades hitta dig :)
Nice blogg! Undrar bara, hur sätter du fast strass-stenarna?
KRAM och tack för den här veckan, den var awesome!!

Svar: Hej! Vad kul, jag använder ögonfranslim. Duttar lite på baksidan och trycker fast den där jag vill ha den, man behöver väldigt lite lim :) Det var en fet vecka! Hoppas vi ses nästa år också :)
Kristin

2012-07-02 @ 10:58:39
URL: http://bleedingthoughs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0