Tutorial - Upside Down Smokey Eye (Doll-eye effect)

För ett tag sen gjorde jagi ordning en tutorial för ett upp och nervänt sotat öga. Det gör att ögat ser mycket större/rundare ut. Lite dockaktigt nästan.

1.

Börja med att lägga en väldigt ljust rosa, nästan vit, skugga under ögonbrynet.

2.

I globlinjen lägger jag en aningens örkare rosa skugga, men fortfarande en som jag i vanliga fall skulle använda som highlight.

3.

För att ge ögat lite mer definition och djup lägger en nästan helmatt lite gammelrosa skugga längst ut i globlinjen.

4.

Över själva ögonlocket lägger jag en mörkare gammelrosa färg med lite guldigt skimmer i.

5.

Längs övre fransraden lägger jag en brun/svartskugga med en hel del vinrött glitter i.

6.

Längs undre fransraden lägger jag en lila kajal och fixerar den med en blålila skugga och samma glittriga skugga jag la längs övre fransraden.







Jag målar bara överfransarna och fyller i ögonbrynen.


Man ser verkligen att ögonen får en helt annan form.


Körde på ett vanligt genomskinligt läppglans till hela looken som ändp blev ganska naturlig för att vara jag^^
Jag råkade dock byta plats på nr. 5 och 6 av bara farten.


Kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0