BREAKING NEWS!!! READ IT MAKEUP FANS!!

Detta blir ett lite långt inlägg, men förmodligen intressant om ni gillar smink, framförallt ögonskuggor!

I tisdags fick jag reda på att ett av mina absolute favoritmärken, Urban Decay, kommer med stora nyheter. Till alla er som vet hur sjukt stora Naked paletterna är... Det här är ännu större...

De har gjort en ny formula på alla sina ögonskuggor. En formula som gör att ögonskuggorna är mer pigmenterade än någonsin(är det ens möjligt?), det blir mycket mindre "fallout", alltså ögonskugga som faller ner från locket när man sminkar sig, det blir ännu krämigare att applicera och lättare att blanda och sudda. Och sist, men absolut inte minst, de hållet mycket längre. Det är det första märket på marknaden med denna formula och de ska nu ha de bästa ögonskuggorna.

Jag har sedan tidigare tyckt att deras ögonskuggor varit perfekta, men nu jäklar verkar det som! Fast det tar inte slut än. Dessa ögonskuggor kommer att finnas i 68 olika nyanser och 5 olika formulor(?), matt, satin, skimmrande, glittrande och duo-tone. Flera skuggor som har funnits exklusivt i vissa paletter kommer att finnas att köpa som lösa ögonskuggor. Hela 30 stycken exklusiva ögonskuggor finns nu att köpa lösa!!

Den nya formulan hade de i deras 15th Anniversary palette och tydligen även i deras Naked 2. Inte undra på att jag tycker den är så fantastisk.

Det tar fortfarande inte slut här. Förpackningen har en ny design. Den ska se ut som en subway-token, inget jag kan relatera till, emn de är snygga. locket är transparent så man ser skuggan. OCH.... Om man trycker på botten så hoppar ögonskuggan ut och kan sättas i deras nya "build-your-own-palettes". En palett med samma snygga design som deras andra paletter med 6 tomma hål att sätta i egna ögonskuggor. Eller ja, 5 tomma hål. En nude ögonskugga följer med tillsammans med en pensel. Den skuggan kan man självklart ta ur om man vill det.

Jag vet att det finns andra tomma paletter att köpa, dessa är alltid, vad jag har sett i alla fall, magnetiska. Det kräver att man ska sitta och de-potta ögonskuggor, värma och hålla på och kladda. Här blir det lätt att bara trycka ut de skuggor man vill ha och sätta i paletten.

Som ett stort fan av Urban Decay så vill jag supergärna ha alltihop så fort som möjligt! Men vilken tur att detta inte är limited edition för när jag har pengar igen kommer det inhandlas en del!

HÄR hittar du deras video och även 5 bloggerskors egna paletter som du kan köpa. Jag läser två av dessa bloggar. Kandee Johnson och xSparkage, fantastiskt duktiga båda två. Jag är så himla exhalterad, dessa bloggerskor fick alltså åka till Urban Decay's headquarters i januari för en preview av dessa. Fatta att få åka dit! Fräsigt värre!

Det blev verkligen ett långt inlägg, men nu fick ni som orkade lite att läsa i alla fall ;) Ni kan läsa mer på deras hemsida, HÄR. Vet inte när den kommer till lookfantastic och beautybay som säljer UD till Sverige.



Såhär ser själva paletten ut när man köper den. Då kostar den $18. Ögonskuggorna du sedan köper för att sätta i paletten kostar sedan $18 styck. Som dollarna står idag så är $18, 119sek.



Här är Kandees palett. Tycker den är jättefin, tror faktiskt att jag kanske köper den rakt av i framtiden när jag har pengar. Men jag byter då ut den svarta för jag har den i min Naked 2 palett här hemma.



Skulle nog byta ut den svarta mot den här gröna, Loaded.



Den här paletten är XSparkage som jag också gillar väldigt mycket. Gillar ju starka färger!


Nu hade ni och göra en stund i alla fall. Jag har det säkert bra här på jobbet!!

Kram på er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0