HAUL från London - Eyeliners

Här kommer ett första haul från London. Tänkte börja med de två eyeliners jag köpte och även eyelinerborsten :)


Eyelinerborsten är nya #211 från MAC. Den hör till deras Shop MAC Cook MAC kollektion som nyligen lanserades :) Jag har tidigare använt mig av en väldigt tunn snedskuren borste. Den har funkat bra, men jag kände att jag ville ha en bättre eyelinerborste.

Den här är toppen, väldigt lätt att applicera med och det är lätt att göra snygga vingar, det var inte alltid lika lätt med den snedskurna borsten. Jag rekommenderar verkligen den här borsten, eller eyelinerborstar ev den här typen. Jag gillar också att den verkligen håller sig spestig efter att man använt den en del och mjukat upp den, istället för att den ska bli spretig!


Sen var jag ju ute efter Urban Decays 24/7 waterproof eyeliner i Eldorado, men den var slut! Och de hann inte få in den innan vi skulle åka hem igen. Så jag hade bara mitt ofantliga sminkintresse att tacka när vi var på Harrod's att jag ville kika på ytterligare MAC-produkter fast vi gjort det dagen innan på Selfridge's också. Och på Harrod's hittade jag Pure Show som var nästan identisk med Eldorado, sicken tur jag hade! Jag var ju verkligen inställd på att få med mig Eldorado hem. Men jag måste säga att Pure Show är fantastiskt fin och jag gillar den verkligen, den funkar väldigt bra bara som den är med mascara till. Då blir lite festglittrigt snyggt till vardags :)


På flygplatsen tittade jag på ytterligare en MAC-disk. Där var det dessutom väldigt stor prisskillnad från Sverige. Jag köpte en fluidline i färgen Macroviolet. Stod och funderade på denna eller en svart, men jag har fortfarande svart kvar från min Smashbox eyeliner palette, och jag kände att jag kan lätt få tag på en svart i vilket fall. Och jag gillar den här skarpt. Den blir inte riktigt så lila på ögonlocket som den är i burken, men det blir sådär alldeles lagom! Den kostade 115:- på flygplatsen, jag vet inte vad de kostar här hemma i Sverige, men en ögonskugga på flygplatsen kostade 100:- och hemma kostar de 175:-. Så det är definitivt värt att köpa på flygplatsen i London istället för hemma om man har möjlighet!



Ni måste ju få lite swatches också! Se så snygga de är, den guldiga ser lite mörkare ut när den inte har direkt blixt på sig!

Det var sista inlägget för idag, nu ska jag nog gå och testa en sminkning inför en kompis skiva på torsdag!!

Kram kram :D

Kommentarer
Postat av: sara

ser fina ut! haha, alltså vad betyder haul? alla skriver det och jag fattar inget!

2012-03-20 @ 15:58:10
URL: http://eyedust.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0