HAUL från London - Lip Primer Potion

Här kommer ett till haul från London! Orkar aldrig köra allt i samma inlägg eftersom jag gärna pratar lite om produkterna så blir det ett väldigt långt inlägg annars!

I London köpte jag en primer till läpparna. Det blev Urban Decay's Lip Primer Potion. Det finns säkert andra jättebra primers till läpparna och vet ni någon så säg gärna till :)

Det första jag gjorde för att se om den funkade bra var att prova den under ett läppstift som jag vet brukar blöda mycket och inte hålla superlänge. Jag köpte nämligen två läppstift på Victorias Secret i somras, ett rött och ett väldigt rosa. I julas hade jag det röda på mig en dag när jag jobbade och när jag kom hem såg det verkligen hemskt ut! Det hade blött massor och såg verkligen tacky ut. Det var synd för jag gillar båda VS läppstiften. Så när jag kom hem var det det första jag provade. På med primern och sen läppstift. Det såg snyggt ut precis hela dagen, flyttade sig inte en millimeter och jag fyllde på en gång efter att jag ätit bara, annars behövdes det inte.

Primer känns som ett tjockt läppbalsam eller något. Den är ganska hård, men läpparna blir återfuktade och det är lätt att få bort i slutet av dagen med papper, även om läppstifter är knallrött. Till och med med min svarta, superkletiga kajal och svart ögonskugga över så går det bort utan att bli fläckigt överallt. Det är också ett stort plus. Håller länge, håller sig snyggt och går samtidigt att få bort smidigt. Kan inte bli mycket bättre. Om det inte såldes mer lättillgängligt i Sverige vill säga... Men den finns att få tag på på lookfantastic som dessutom har fri frakt till allaländer! £13 kostar den då, ganska precis 130:- vill säga, 138:- om man ska vara petig ;) Värt!


Såhär ser den ut! Jag gillar verkligen alla Urban Decay's förpackningar, de är väldigt snygga! Jag funderar på att köpa deras Lush Lash System eller Eyelash Primer också. Någon gång i framtiden när jag inte ska vara lika hård med att spara pengar!

Men om ni funderar på en läpprimer rekommenderar jag verkligen denna. Om ni vet någon annan bra får ni gärna tipsa så kan jag tipsa vidare till mina fina läsare :)

Kram!

Kommentarer
Postat av: Linnea - Makeup for Dummies

STOR vill ha-faktor!!

Skulle kanske vara den perfekta lösningen för mig!

2012-03-21 @ 11:15:23
URL: http://www.makeupfordummies.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0