Makeup series, spring - Romatic florals(tutorial)

Hej hopp! Har varit lite taskig uppdatering senaste veckan, men jag har liksom haft fullt upp de tider som jag inte jobbat, inte blivit någon tid över. Det mesta oplanerat eller med kort framförhållning. Men nu ska det nog bli som vanligt igen! Har hunnit samla på mig lite inspiration också, så det blir kanske lite intressantare makeuper framöver! :D

Så jag tänkte börja med enny kategori som heter Makeup series. Jag har gjort ett inlägg med en diskret patriotisk makeup, tänker fortsätta på det spåret lite längre fram. Nu tänkte jag köra lite vår-makeuper, både som följer "trender" och som jag bara själv tycker är snygga eller passande. Alla vår makeuper kommer att bli tutorials :)


1.

Börja med att lägga en rosa skugga av ditt val över hela ögonlocket och sudda upp mot globlinjen.


2.

Ta sen en ljusare rosa skugga och lägg i inre ögonvrån och tona ut den mot mitten av locket.


3.

Till highlighter vid brynbenet använde jag en vit skugga, men du kan använda samma ljusrosa som i förra steget.


4.

Mina ögon ser väldigt ledsna ut här, men ta en grön kajalpenna eller en gelliner längs hela nedre fransraden.


5.

Ta sen en kort, hård smudgebrush och väl en ljusgrönskugga som du suddar ut över kajalen som du la tidigare.


6.

Sen tightlinear jag övre vattenlinjen med en svart kajal och målar nedre vattenlinjen med vit kajal och fyllar även i ögonbrynen.





Måla sist mascara, men inte för mycket på undre fransraden då vi vill att det gröna ska synas ordentligt.



På läpparna har jag Gate från MUS, det drar mer åt orange i verkligheten.


Toppar det med Pop också från MUS. Tror dock inte att det säljs längre, den är rätt gammal. Borde nog slänga den, men jag gillar den orange nyansen.


Vill verkligen ha ett läppstift och ett glans som är orange. Så himla snyggt till våren och sommaren med bara lite mascara och eventuellt eyeliner. Men tills dess kör jag på Gate!



Försökte ta en bra bild i dagsljus, men det var inget vidare ljus ute idag...


Kram på er!! Hoppas på att få upp statistiken igen nu när jag uppdaterar jämnare :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0